intrusion attempt by Kayemi.punctures-sakani.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbeersma

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
90
Beste lezers,

ik ben geen computerkenner, vandaar mijn verzoek aan jullie. Ik gebruik Norton Security om me te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Nu krijg ik sinds enkele dagen telkens als ik op internet kom de volgende Norton-melding: Severity: High. 'An intrusion attempt by Kayemi.punctures-sakani.com was blocked'. No action required.

Kennelijk schermt Norton me wel af van 'inbraakpogingen' en hoef ik geen actie te ondernemen, maar zit er ergens op mijn computer nog wel een probleem waardoor deze pogingen steeds opnieuw worden afgeblokt en ik de melding steeds opnieuw te zien krijg, telkens als ik op internet kom. Weet iemand of en hoe dit op te lossen is? Ik gebruik Windows 8.1
 
Hallo, Mogelijk heeft deze site van pijnstillers toegang tot het doen van meldingen. Bij instellingen van uw browser zou u meldingen moeten zoeken en kijken welke sites hiervoor toestemming hebben.

Verder een mogelijke oorzaak is dat u extensies of add-ons voor de browser heeft die reclame forceren of ergens naar doorverbinden. Dit staat dan als browser helper gewoon in de lijst van add-ons, ook in de instellingen van de browser. We vernemen het graag
 
Wellicht vind je het een plezierig idee dat je systeem onderzocht wordt:

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download
55939058ef1f8-16x16.png
ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag uitvoeren
  • Dubbelklik op zhpdiag3.exe om het programma op te starten.
  • Windows 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor
    RunAsAdmin.jpg
    Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot de scan gereed is.
  • Vervolgens verschinjnt er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\ZHP.)
 
Deze melding wordt uitsluitend gerapporteerd door Norton AV dus het lijkt een false positive.
Wil je er zeker van zijn dat je hier vanaf komt, verwijder dan alle mogelijke bestanden in de quarantaine-map van Norton en scan je pc met MBAM en ADWCleaner en verwijder in beide gevallen eventueel gevonden "bedreigingen".
 
Veel dank voor jullie berichten. Zo gauw ik er aan toe kom (waarschijnlijk morgen of overmorgen) ga ik een poging wagen, en zal ik me hier weer melden.
 
Het heeft even geduurd, maar dankzij jullie suggesties is mijn probleem opgelost. Hartelijk dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan