Hoe maak ik een gebruikte laptop schoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Ik heb een gebruikte laptop gekocht van een particulier, een lenovo met win 10. De vorige eigenaar heeft het ding verkocht met alle accounts erop. Ik wil die laptop helemaal schoon hebben. Hoe doe ik dat? Ik weet de accounts niet die aanwezig zijn.
 
Windows 10 is de eerste die naar nieuw kan teruggaan. U vindt het bij Systeemherstel. Als u Windows opnieuw installeert dan moet u eerst de licentiecode achterhalen met een hulpprogramma.
 
Laatst bewerkt:
Als u Windows opnieuw installeert dan moet u eerst de licentiecode achterhalen met een hulpprogramma.
Not, W10 is al digitaal geactiveerd en kun je zonder key in te geven installeren, erna is die dan gewoon geactiveerd.
 
Er kunnen licentiecodes voor Windows 10 benodigd zijn maar een, automatische, digitale licentie is inderdaad gebruikelijk. https://support.microsoft.com/nl-nl...s-zoeken-aaa2bf69-7b2b-9f13-f581-a806abf0a886 Een laptop kan een bedrijfslicentie voor Windows hebben, die dan af en toe op het netwerk van een bedrijf moet zijn ingelogd om geldig te blijven. Het beste is om nu uit te vinden wat u heeft. Misschien staat dat bij Systeembeheer > Systeeminformatie en als u zoekt "winver" dan krijgt u in ieder geval te zien aan wie het gebruiksrecht is verleend. Fijn dat u schoon kunt beginnen, het kan in een handomdraai.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan