Hoe vertel ik mijn computer welke internet server hij moet kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Berichten
119
(Als ik deze vraag op de verkeerde plek heb staan wordt ik graag gecorrigeerd)

Oke. Traag internet. Dus even een benchtest gedaan met www.speedtest.net. Yup, geen verbeelding, traag.
benchtest1.jpg
Mijn download is trager dan mijn upload. Zorgwekkend.

Mijn oog valt op een lijst waar ik uit verschillende servers kan kiezen. De meesten leveren gelijkwaardige resultaten behalve "Enschede Studenten Net Twente"
bench2.jpg
Download flink beter. Lijkt me dus een plan om daar aan te gaan hangen. Toch? Of niet en heb ik een compleet verkeerd beeld van wat ik net getest heb?

Hoe doe ik dat? Of als ik een paar juiste termen krijg die daar over gaan kan ik zelf verder zoeken. Ook verwijzingen naar tips op dat gebied zijn welkom.

Alvast bedankt voor de moeite
 
Laatst bewerkt:
Lol... :p
Die servers die je daar ziet staan ze geen servers om jouw pc aan vast te hangen. Het zijn servers in jouw omgeving waar je een nauwkeurige snelheidsmeting mee kan maken.
 
Lol... :p
Die servers die je daar ziet staan ze geen servers om jouw pc aan vast te hangen. Het zijn servers in jouw omgeving waar je een nauwkeurige snelheidsmeting mee kan maken.

:eek:
Ja, dat kwartje viel bij mij dus ook net. Maar goed. Belabberde uitslag, niet te min.
 
Laatst bewerkt:
Is deze snelheid op een computer die met een kabel aan je modem zit?
 
Als dat bekabeld is van router naar switch naar je PC, zorg er dan voor dat de kabel van de router naar de switch in de eerste of de laatste poort van de switch zit.
Dus niet ergens er tussen in.
 
Laatst bewerkt:
In Netwerkcentrum geen WiFi verbinding maar LAN aansluiting selecteren. De netwerkkabel vanuit de router in de netwerkkaart doen. Kijk in Apparaatbeheer of de driver geïnstalleerd is en werkt.

U heeft een gigabyte netwerkkaart nodig en geen 100 megabit. Lees de bijzonderheden hier: https://www.caiway.nl/nieuws/2019/1... heb je tegenwoordig,90 Mbit/s is gangbaarder.

Voor een WiFi verbinding zal u moeten verbinden met het eigen - in het menu van de router ingestelde - WiFi netwerk, na de netwerksleutel of SSID daarvan eenmalig te hebben ingevoerd. U komt in het menu van de router door het adres daarvan op de adresbalk van de browser in te vullen, zoiets als: http://192.168.2.254

Het langzaamste KPN ADSL, over de telefoonlijn, is bij mij 70 megabit/seconde download en upload 28.
 
Laatst bewerkt:
Het langzaamste KPN ADSL, over de telefoonlijn, is bij mij 70 megabit/seconde download en upload 28.
NIET waar, de max. snelheid op het adres is afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de leidingen.
Als je bijv. 1,5 Km van de centrale woont zul je nooit een stabiele verbinding boven de 10 - 12 Mbit halen, dat is mijn ervaring ( in een wijk van nog geen 10 jaar oud ).
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen. Het langzaamste ADSL wat KPN te bieden heeft - is bij mij....

Ik zie in dit deel van de wijk geen centrale dus zou een monteur bellen als het een modem snelheid heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan