BSOD's na installatie RAM-upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
298
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop van een kennis (Acer Aspire 7741ZG met windows 10 (Intel Pentium Dual core P6100, chipset Intel Mobile MH55) nu nog met 4 GB DDR3 geheugen.
Ik wil een RAM geheugen upgrade doen, naar 8gb (2x 4gb) heb via Alternate 2x 4gb Corsair DDR3 1600mhz. volgens de site zou dit moeten werken.
maar wat ik ook probeer, 1 of 2 geheugen sims er in doe, blijf BSOD krijgen, met meldingen:
Kernel Security Check failure
System Threat Exceptation not handeld (acpi.sys)
IRQL not less of equal.

De bedoeling was ook een nieuwe SSD er in te doen. Ben ik vers gestart, maar ook dan krijg ik de BSOD's

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt
 
Was Windows uitgezet in slaapstand of sluimerstand met Snel Starten? Probeer op te starten vanaf het installatiemedium van Windows. Die kan automatisch opstartproblemen verhelpen voordat de installatieopties van bijvoorbeeld welke partitie u kiest komen.

Een ander idee is dat virus bescherming in de BIOS staat ingeschakeld en veranderingen niet toestaat. Zeker als Windows nog niet opstart zou ik de reden daar zoeken.
 
Laptop wel stroomvrij gemaakt vóór je de modules vervangen hebt ( dus batterij eruit en paar x op de Aan / Uit knop gedrukt )..?
Eventueel de BIOS gerest naar standaardwaarden / Failsafe defaults en opgeslagen..?
BIOS-versie is de laatst beschikbare..?
 
Lees met Speccy de oude RAM eens uit en kijk de specs van Alternate echt kloppen. Zet die info ff zoveel hier neer (copy/paste werkt uitstekend in Speccy)
https://www.ccleaner.com/speccy
Just to be sure...
PS: Dan weet je meteen of nu de laptop met oude ook nog steeds werkt zoals het altijd deed, die check mis ik nog.
 
Hallo

Waren de geheugensloten zuiver en stofvrij. (voorkomen slechte/intermitterende kontakten)

Desnoods die geheugenmodules een paar keer voorzichtig in/uitpluggen. (uiteraard met volledig spanningsloze laptop)

Memtest gebruiken om de stabiliteit te testen.

Peter
 
Was Windows uitgezet in slaapstand of sluimerstand met Snel Starten? Probeer op te starten vanaf het installatiemedium van Windows. Die kan automatisch opstartproblemen verhelpen voordat de installatieopties van bijvoorbeeld welke partitie u kiest komen.

Een ander idee is dat virus bescherming in de BIOS staat ingeschakeld en veranderingen niet toestaat. Zeker als Windows nog niet opstart zou ik de reden daar zoeken.

Windows was helemaal afgesloten, batterij verwijderd, aan/uit knop 30 seconden ingedrukt gehouden
De Bios al eens terug gezet naar factory default.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan