• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bladnummer wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woffels

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
249
Ongeacht de naam dat je aan een blad geeft, geeft Excel ook een nummer aan een blad beginnende bij 1. Die nummering is op volgorde van het aanmaken van het blad. Is het mogelijk deze bladnummering te wijzigen?

Ik heb namelijk een vba regel waarmee ik een specifiek blad een andere naam geef:

Code:
Blad2.Name = "Pietje"

De werkelijke naam van Blad2 kan steeds veranderen en heb daar geen invloed op, dus ik moet het doen met dat vaste bladnummer dat excel er aan geeft en dat nummer wil ik kunnen veranderen.
 
Bij de VBA ga je naar het venster Eigenschappen.
Daar heb je het veld (Name), en dat kan je gewoon overschrijven.
 
Je hebt het over de codename van dat werkblad en het is niet zo dat, als je "blad1" verwijdert, dat "blad2" dan plots "blad1" noemt.
Wat je wil, is met de indexnummer spelen, dus sheets(2) of worksheets(2), maar ook daarvan zeg ik dat je met vuur speelt.

Dus omschrijf je probleem wat specifieker, en dan kan het bijvoorbeeld zijn, dat we ofwel met de echte name, de codename of het indexnummer of nog een andere manier je probleem oplossen.
 
Die oplossing heeft niets met je vraagstelling maken, en al helemaal niet met de bladnummering. Volgende keer je vraag dus correct omschrijven :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan