laptop en docking station

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Sinds kort heb ik de beschikking over een laptop met docking.

Als ik de laptop aan de docking hang en de docking voorzien heb van elektriciteit, wordt toch de accu van de laptop gebruikt en blijkbaar niet de elektriciteit.
Wat doe ik fout?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Hallo

Ik denk dat je vergeten bent om de netadaptor 19V ronde stekker op de laptop aan te sluiten.

Deze laptop kan blijkbaar ook opladen via u.s.b./c ....

Dien je deze aan te sluiten via u.s.b./c met docking ....

"Geniet van pass-through opladen [1] voor uw notebookcomputer of tablet door de USB-C™ netadapter op de dock USB-C™-poort aan te sluiten. "

Zal vermoedelijk wel in de bijgeleverde documentatie staan ...

Peter
 
Uit de stroomadapter komt één kabel met een USB-C aansluiting. Deze sluit ik nu aan op de laptop om te kunnen blijven werken, om stroom te hebben.
Ik kan de stroomadapter ook op de docking aansluiten en de docking aansluiten op de laptop om op die manier de externe monitor, toetsenbord en muis te gebruiken, maar dan geeft ie blijkbaar de elektriciteit niet door.
Er zit geen ronde stekker aan de adapter.
 
Hallo

Ik ging er van uit dat je dergelijk adaptor gebruikte :

https://www.benl.ebay.be/itm/Genuin...416767?hash=item4b8c1029ff:g:oEUAAOSwdNpgFws1

En niet een u.s.b./c model.



"Geniet van pass-through opladen [1] voor uw notebookcomputer of tablet door de USB-C™ netadapter op de dock USB-C™-poort aan te sluiten. "

Volgens mij dien je dan wel ook nog een extra u.s.b./c kabeltje te hebben tussen u.s.b/c docking en de u.s.b./c v/d laptop .... (pass-through):eek:

Veel voordeel geeft dit volgens mij niet in vergelijking met rechtstreeks op de laptop aan te sluiten ....


Peter
 
Laatst bewerkt:
De docking heeft 1 ingang (voor de netstroomkabel) en eindigt met 1 snoertje met USB-C die ik op de laptop aansluit.
De docking heeft verder 3 USB-poorten (is dat niet USB-A; de standaard voor bijv. een USB-stick?), een monitor-aansluiting en een ethernet-aansluiting.
Waar moet de extra kabel dan worden aangesloten?
 
Hallo

Wacht verdere reakties af , maar ... lijkt mij dan toch een en ander niet te kloppen aan de werking van dit "docking station".

Ik moet alles terugvinden aan de hand van wat ik zie en vind op ww , heb dit toestel niet onder handen.

Met passthrough bedoelen ze in uw geval :

U.s.b./c docking --> netadaptor in

En het ene u.s.b./c snoer die er blijkbaar uitkomt ... " en eindigt met 1 snoertje met USB-C die ik op de laptop aansluit." op de laptop aansluiten.

Mits dit blijkbaar wel korrekt is aangesloten , kun je maar 1 conclusie trekken ... "passthrough" werkt niet.


Had je dit in het begin gepost , was dit volgens mij veel duidelijker geweest.

"De docking heeft 1 ingang (voor de netstroomkabel) en eindigt met 1 snoertje met USB-C die ik op de laptop aansluit."


Heb net nog eens alles bekeken , en had het vast verbonden u.s.b./c kabeltje over het hoofd gezien.... (het is ook zo lang :eek: )


Zal volgens mij "garantie claimen" worden ... want is korrekt aangesloten

Peter
 
Laatst bewerkt:
@route99, ja zo heb ik 'm inderdaad aangesloten. Op 0:55 in de video zie je de opening met de USB-C-aansluiting waar ik de netstroomadapter dacht aan te sluiten. Jammer dat hiermee in de video niets wordt gedaan, want daar was het mij om te doen. Muis, toetsenbord en externe monitor werken gewoon via de docking, maar dus alleen op de accu.
De kabel die in de docking in het midden van de lange zijde zit is de ethernetkabel.
 
. Op 0:55 in de video zie je de opening met de USB-C-aansluiting waar ik de netstroomadapter dacht aan te sluiten..
Volgens mij doe je het dan goed.
Ik ken de laptop niet of er dan daar nog iets veranderd moet worden als je zo oplaadt versus rechtstreeks?
Bel de support om te overleggen of je iets over het hoofd ziet, anders moet ze maar zeggen hoe het wel moet.... of hij is op dat stuk stuk.. een zgn DOA.
Om dit vast stellen wilde ik eerst weten of je het zo gedaan had.
VDK_P hinkt ook al op die gedachten. Lees #7.
 
De oplossing is gevonden:
De netadapter die bij de laptop is geleverd is 45 Watt. Dat is te weinig om zowel de docking als de laptop van stroom te voorzien.
Er is nu een netadapter besteld van 65 Watt. Dat zou voldoende moeten zijn.
Ik neem aan dat het probleem hiermee is opgelost en zal het topic sluiten als ik de nieuwe netadapter heb aangesloten en het daadwerkelijk werkt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Sluit mij aan bij # 11

Hopelijk is dit de oplossing , al vind ik het niet echt normaal ...

Is een duur docking avontuur aan het worden.

Hou dit eventueel in het achterhoofd als de netadaptor ouder wordt , en de voeding door slijtage (condensatoren) minder nuttig vermogen kan leveren.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan