Office voor Thuisgebruik en Studenten 2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb vorig jaar Office voor Thuisgebruik en Studenten 2019 gekocht en geïnstalleerd op mijn PC.
Nu gebruik ik mijn PC niet meer en heb ik het programma daarvan verwijderd en wil ik het installeren op mijn laptop.
Ik heb de productcode op het meegeleverde kaartje bij de hand, maar het installeren lukt niet. Ik krijg de melding:
Deze productcode is al gebruikt. Installeren via uw Microsoft-account
Deze laatste zin bevat een link om op te klikken en komt dan (merkwaardig genoeg) uit op https://account.microsoft.com/services/microsoft365/not-found
Maar ik heb helemaal geen Microsoft 365.

Wat doe ik fout?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
1.Office 2019 kan slechts op één computer worden gezet. Eens per negentig dagen mag het op een andere computer worden gezet, bijvoorbeeld als de eerste computer kapotgaat of u een nieuwe aanschaft.

Dat zou dan vier maal per jaar zijn en dat zal wel niet het geval zijn. Volgens mij is dat een niet kloppende vertaling uit het Engels.

Je moet geluk hebben dat binnen negentig dagen de pc of schijf stuk gaat, anders heb je 150 euro voor niets uitgegeven. Deugt helemaal niets van. Heb ik geen goed woord voor over.
 
OK, zou kunnen.... dus ff checken wat ze bij Microsoft er van vinden:
https://answers.microsoft.com/en-us...on-a-new/6af93880-4c66-4241-ad11-436aa6e33518

Can i reinstall Office Home & Student 2019 on a new computer?
The official Microsoft store page says that Office Home & Student 2019 is a one-time purchase for 1 PC or Mac.
Does that mean i have to purchase the software another time for a different computer or can I uninstall it from the first computer and then reinstall it onto the new one?

Answer:
Rohn007 MVP | Article Author Replied on June 30, 2019
Yes while it can be installed on only one computer at a time, you can "transfer" it to another computer.


  • As you noted, you uninstall it from the current computer.

    On the new computer:
  • Log in to the MyAccount site
  • Find the Devices sub page, where it shows the license is installed on the old computer name
  • Click on the Deactivate Link to free up the license
  • Click on the install button to install on the new computer.
Ik krijg het idee dat ze het wel OK vinden, wel via de voorgestelde methode, dat is wel de voorwaarde. Het mag.
 
Laatst bewerkt:
Vertel me even hoe je moet "uninstallen" als de pc of schijf defect is.
 
MS kan zien als je verbinding hebt met het internet en merken dat Office draait ... dus als je pc of schijf stuk is.. is er geen verbinding meer en lijkt het net zo als of je hem gedeinstalleerd hebt.

Bij mij komt deze "uninstall" binnen voor het geval dat je het werkelijk moet doen omdat de pc waar je het vanaf moet halen nog steeds verbinding kan hebben met het internet.

Je moet hoe dan ook de oude installatie deactiveren. Daarmee maak je het zo wie zo voor de oude pc onmogelijk om nog met Office te werken als deze pc een internet verbinding heeft. Aangezien de meeste pc's dat hebben, lijkt het me weinig zinvol om er een als verhaal aan te hangen dat je nooit een internet verbinding hebt, dat is de grote uitzondering.

Hoe het zou moeten, komt bij mij dus helder binnen.
Ik vermoed dat @mariannevanh het deactiveren niet gedaan heeft.... maar dat kan ze beter zelf bevestigen wel/niet gedaan.
 
Ja, goed, als het zo gaat als jij schrijft dan is het prima en een goede service van MS.
 
Verder kijken dan je neus lang is!
1 Verwijder eerst de huidige en oude Microsoft Office versie(s) om conflicten met activeren te voorkomen. Ook test/bèta/trial versies of Office 365 dienen te worden verwijderd. U kunt dit handmatig doen met behulp van het Configuratiescherm onder het kopje: Een programma verwijderen. Of met het Microsoft- hulpprogramma.
2. Verzilveren
Ga naar https://redeem.microsoft.com en login met een Microsoft-account. Indien u nog geen Microsoft- account heeft kunt u deze gratis aanmaken.
Zodra u bent ingelogd voert u de inwisselcode in die u van eProducts per mail heeft ontvangen. De ingevoerde code wordt automatisch verzilverd en gekoppeld aan uw Microsoft-account.
3. Download
Download het installatiebestand middels de link ‘Installeren’. Als u op de link ‘Productcode weergeven’ klikt, dan ziet u de verzilverde productcode en niet de ingevoerde inwisselcode. Het installatiebestand kunt u altijd terugvinden op https://account.microsoft.com/services.
4. Installeren
Open het gedownloade installatiebestand en volg de instructies. De installatie duurt afhankelijk van uw systeem en internetverbinding circa 10 minuten.

Office voor Thuisgebruik en Studenten 2019 vergt problemen bij installatie als het eerder is geïnstalleerd en verwijderd op een ander pc of laptop.



Daarom is het beter Microsoft Office 2019 Professional Plus aan te schaffen.
https://eproducts.nl/pdf/Installatiehandleiding-MS-Office-2019-PP.pdf
In enkele gevallen komt het voor dat een Wizard Activering nodig is bij de volgende producten:
https://eproducts.nl/pdf/Installatiehandleiding-MS-Office-Activeren.pdf
 
Laatst bewerkt:
Verder kijken dan je neus lang is!
Meer lezen helpt niet altijd. Dit is een kwestie van uitvoeren en kijken hoe het gaat. Hoe kun je verwijderen als de schijf defect is! Dan moet je een nieuwe licentie/productcode hebben. Route99 heeft er vertrouwen in en dan zal het wel goed komen.
Een oogje dichtdrukken.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kun je verwijderen als de schijf defect is!

Verklaring van TS ...... Nu gebruik ik mijn PC niet meer en heb ik het programma daarvan verwijderd en wil ik het installeren op mijn laptop.
Het is de uitvoering die telt...
Ik denk dat ik ze alle drie gaan dichtknippen:d
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag heb ik gebeld met Microsoft. Na wat controlevragen heeft de medewerker mij verteld aan welk Microsoft-account ik Office had gekoppeld. Ik heb daarna ingelogd in dat Microsoft-account en kon de aangeschafte Office terugvinden. Het was een kwestie van downloaden en installeren.
Toen ik echter Excel opstartte kreeg ik de vraag om ook hier op te geven aan welk account het is gekoppeld en moest ik het product telefonisch activeren.
Office is nu volledig operationeel op mijn nieuwe laptop.
Iedereen dank voor het meedenken. Probleem is opgelost!
 
Die handleiding uit post 4 heb ik niet bedacht. •As you noted, you uninstall it from the current computer.
Voor TS dus geen punt en Marianne zou dus helemaal moeiteloos alles in orde kunnen maken. Dat wachten we dus even af. Dat is niet mijn punt. Als je een licentie/productcode hebt voor één pc en de schijf raakt defect dan heb ik slechte ervaringen bij een andere fabrikant. De reden is duidelijk dan zou iedereen dat doen en het programma op andere pc's installeren. Eén Licentie voor één pc. Dan zou je meer licenties voor gebruik op andere pc's moeten hebben die je dan opgebruikt. In deze kwestie ben je helemaal afhankelijk van de coulance van MS.

Edit:
Prima service van Microsoft.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
@route99 Ik heb Office op de oude PC niet gedeactiveerd. Volgens mij heeft de Microsoft-medewerker dat ook niet gedaan.
Tijdens het activatieproces heb ik wel moeten opgeven op hoeveel computers Office nu actief is. Ik denk dat een gelogen antwoord gauw ontdekt wordt door Microsoft en zij hier de nodige maatregelen op zullen nemen.
 
Waarom zou het gelogen zijn als de schijf defect is geraakt? Ik lieg niet, essentieel is dat een medewerker je gelooft en helpt en hij of zij of jij de zaak in orde kunt maken en complimenten voor MS, dat hebben ze keurig netjes gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag heb ik gebeld met Microsoft. Na wat controlevragen heeft de medewerker mij verteld aan welk Microsoft-account ik Office had gekoppeld. Ik heb daarna ingelogd in dat Microsoft-account en kon de aangeschafte Office terugvinden. Het was een kwestie van downloaden en installeren.
Toen ik echter Excel opstartte kreeg ik de vraag om ook hier op te geven aan welk account het is gekoppeld en moest ik het product telefonisch activeren.
Office is nu volledig operationeel op mijn nieuwe laptop.
Iedereen dank voor het meedenken. Probleem is opgelost!
Fijn dat het gelukt is.
Ik vermoed dat de Microsoft medewerker toch op de achtergrond de oude installatie uitgeschakeld heeft zodat je de installatie kon uitvoeren.
Het activeren: Normaal als je dan bijvoorbeeld ook Excel opent ... dan vindt de activatie normaal eigenlijk direct automatisch plaats.
Maar er kunnen een aantal redenen zijn dat dit bij jou niet zo ging en je moest bellen.
1. De activeringsserver was even niet beschikbaar toen jij het probeerde, waardoor je een telefoon nummer kreeg. Dat is een normaal alternatief. Het kan zijn dat als je het activeren een dag later nog een keer geprobeerd had, het wel compleet automatisch gegaan zou zijn. Normaal heb je 30 dagen de tijd om te activeren en blijft gedurende die tijd alles probleemloos werken.
2. Ze bouwen voor de nieuwe installatie een extra veiligheid in zodat je moet bellen.

Volgens mij is optie 1 de meest gangbare reden dat het activatie proces zo loopt.

Gelukkig was er niks anders aan de hand en klopte mijn info toch.
En graag gedaan en succes er mee:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan