• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde als label weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Goedemorgen,

Ik heb 2 ws kleine vragen waar ik niet helemaal uit kom:

In bijgaand formulier wil ik graag dat de aanschafdatum in het formulier wijzigingen (Update_Record_Frm) weergeven als label maar weet niet hoe ik dit moet doen.

en als ik het begin formulier sluit via het kruisje rechtsboven in de hoek opent hij hem nog een keer en pas na de 2e keer sluit hij wel gewoon.

Waar doe ik hier fout

m.v.g.

Naj

Bijlagen

Ad 1: hoe bepaal je de datum die je in het label wilt zien?
Ad 2: je hebt twee keer .show in je code zitten, dus hij wordt twee keer geopend.
Code:
    UserForm1.Show
    With UserForm1
        .StartUpPosition = 0
        .Left = Application.Left + (0.5 * Application.Width) - (0.5 * .Width)
        .Top = Application.Top + (0.5 * Application.Height) - (0.5 * .Height)
    End With

Ad 1

aan de hand van het merk wordt automatisch het jaar ingevuld en die waarde zou ik graag in een label hebben

ad 2 stom stom stom had ik zelf kunnen bedenken

Dus je wilt niet de aanschafdatum, maar het aanschafjaar zien? Dat is simpel:
Code:
Private Sub ComboBox4_Click()
    Me.Label1.Caption = Me.ComboBox4.Value
End Sub

Ik zou mezelf overigens heel snel aanleren om zinvolle namen te gebruiken voor je objecten. Als je code wilt toevoegen aan een object in je formulier, dan heb je met namen als "ComboBox1" en "ComboBox4" geen flauw idee welke combobox je nu aan het aanpassen bent. Heet het ding cboJaar, dan weet je exact wat je aan het doen bent.

Thanks Octafish.

Ik zal je tips onthouden en het de volgende keer op die manier te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan