TV herkent BT headphone niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
De situatie bij mij is niet veranderd. Dus ik zou niet weten of ik een stoorzender heb. Blijft de vraag, waarom tot einde december al mijn bt-earphones het prima deden en nu niet meer. De TV ziet ze wel, maar krijg geen verbinding. Ik hoop, dat de TD van Samsung mij verder kan helpen.
 
Hallo,
DE TD heeft op afstand wat instellingen bekeken en aangepast. Ik weet niet wat.
Nu doen zowel de 4.2 als de 5.0 bt earphones het.
Andere vraag. Ik heb mijn Samsung soundbar via de glasvezelkabel aangesloten. Hoe krijg ik dat als ik mijn TV aan zet de soundbar direct aangaat en als ik de TV uitzet ook de soundbar uitgaat?
 
Dat kan alleen via HDMI-CEC, niet via een optische verbinding...
 
Moet ik dan de HDMI kabel met HDMI-ARC verbinden?
 
Heb de soundbar ook via een optische verbinding aangesloten en werkt op de ab van de tv en gaat aan en uit via die ab, loop de instellingen eens na.

Beide Samsung maar had eerst een JBL waarbij dat ook zo werkte.
 
Ik gebruik altijd de afstandbediening van de KPN, daarmee schakel ik alles uit. Alleen de soundbar moet ik apart uitschakelen of gaat die na bepaalde tijd zelf uit. Ik heb gelezen dat je een HDMI kabel moet hebben die geschikt is voor ARC.
 
Ik gebruik altijd de afstandbediening van de KPN, daarmee schakel ik alles uit. Alleen de soundbar moet ik apart uitschakelen of gaat die na bepaalde tijd zelf uit. Ik heb gelezen dat je een HDMI kabel moet hebben die geschikt is voor ARC.

Hier dus ook zo. We hadden eerst een Samsung smart tv.....daar stond onze sounbar op en konden we via de kpn AB alles aan en uitzetten. Nu met een LG smart tv kan dat niet. Ik moet de sounbar apart aanzetten met zijn eigen AB. Heel onhandig terwijl we het toch goed geinstalleerd hebben met de optische verbinding.
 
De oplossing: Logitech Harmony afstandsbediening...
Heb er intussen 2, een Harmony One en een Elite.
Die laatste kost wat maar kan Infrarood, Bluetooth èn via RF ( radio signaal ) apparaten bedienen.
Grote voordeel hiervan is dat je je apparaten ook "uit het zicht", dus in een kastje kunt plaatsen :thumb:
 
Dat heb je goed Lange Pier, waar de meeste van werken. Helaas werkt het bij ons niet icm de soundbar.

En waarom niet?
Het werkt namelijk niet op onderstaande afstandsbediening:
 

Bijlagen

  • 62e6858c-3528-4cb4-9801-6ffb9c012659.png
    62e6858c-3528-4cb4-9801-6ffb9c012659.png
    19,4 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
De volgorde die ik heb gedaan:
De HDMI kabel verbonden met HDMI-ARC van zowel de TV als de soundbar
Volgens de handleiding moet je dan in de display van de Soundbar zien TV ARC, als het tv-geluid onhoorbaar is moet je op de BRON drukken en naar D-in schakelen. het scherm geeft dan d-in en tv arc in volgorde weer. Helaas dat gebeurt niet. Als je dan naar de geluids instellingen gaat en druk op Soundbar dan schakelt hij over naar BT en hoort het geluid, maar als je dan de TV uitzet, wordt de soundbar niet uitgeschakeld en dat is juist de bedoeling. Als ik hem dan op soundbar op D-in zet, dan hoot ik het geluid door de soundbar EN de TV. Dat is dus niet de bedoeling. Weet iemand de oplossing? (ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd, maar geen resultaat).
 
Ik heb inmiddels een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Hoop dat het dan wel kan.
Bedankt.
Groet,
Martin
 
Het probleem is nu voorgelegd aan de TD van Samsung.
Ben benieuwd wat het antwoord is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan