TV herkent BT headphone niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo, ik heb een Samsung UHD TV. Nu heb ik 4 bluetooth headphones. Sommige 4.2 en sommige 5.0 bt.
Sinds een tijdje kan ik ze niet pairen met de TV. Tot medio december werkten ze allemaal op de TV, maar nu als ik de headphone inschakel wordt dezer wel door de TV herkend, maar het venster verbinden blijft draaien en er gebeurt niets meer. Alle headphones werken wel op andere apparaten. Ik heb de TV al naar de fabrieksinstelling gezet, maar helaas.
Kan iemand mij verder helpen?
 
Hallo

Ik vermoed dat "Samsung UHD TV" te weinig info zal zijn voor de mensen die u willen helpen.


Mijn t.v. had geen bluetooth , en ik heb dit aangeschaft:

https://www.benl.ebay.be/itm/USB-Bl...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Plugt reschtstreeks in een u.s.b. poort achteraan t.v. ... 3.5 mm stereo kabeltje in u.s.b. dongle alsook t.v. audio out ...

Werkt perfekt en kost 2x niks ...

Mocht het niet lukken om de originele configuratie terug werkende te krijgen ....

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...


Peter
 
Hallo Peter,
Ik heb het inderdaad besteld,maar het klopt toch niet, dat mijn 4 headphones maanden hebben gewerkt en werden herkend door de TV en nu ineens niet meer. Kan dat aan een of andere instelling liggen?
 
Ik heb een Sony TV.
In mijn geval....BELANGRIJK: Zorg ervoor dat de batterij van het Bluetooth-apparaat voldoende opgeladen is.

Wanneer u vier of meer Bluetooth-apparaten koppelt met de tv, kan de verbinding of het koppelen mislukken.
Zet alle Bluetooth-apparaten uit die u niet gebruikt of annuleer het koppelen via een andere methode en maak vervolgens opnieuw verbinding met het gewenste Bluetooth-apparaat.

Bluetooth-apparaten gebruiken de 2,4 GHz-band. Daardoor kan de communicatie in snelheid afnemen of onderbroken worden door storing van het draadloze LAN. De kans op storing door radiogolven is groter als er elektrische huishoudelijke apparaten (zoals magnetrons of smartphones) in de buurt geplaatst zijn.

De tv of het apparaat werkt mogelijk niet op een metalen rek door storing van de draadloze communicatie.

Reset de tv en controleer of het probleem is verholpen. Voor informatie over resetten raadpleegt u: 
Een Android-tv resetten

Stel Bluetooth opnieuw in en controleer of het probleem is verholpen.

Druk op de knop HOME op de afstandsbediening.
Selecteer Settings (Instellingen).
Selecteer Bluetooth settings (Bluetooth-instellingen) in de categorie Network & Accessories (Netwerk en accessoires).
Selecteer Bluetooth.
Zet Bluetooth vanuit de stand on (aan) op off (uit)
Schakel Bluetooth weer in met on (aan).

Ik ken de instellingen van uw TV niet.
Kan van pas komen uw instellingen nagaan op uw TV.
 
https://www.benl.ebay.be/itm/USB-Bl...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Plugt reschtstreeks in een u.s.b. poort achteraan t.v. ... 3.5 mm stereo kabeltje in u.s.b. dongle alsook t.v. audio out ...
Peter

Had voor mijn "oude" tv ook zoiets gekocht, maar het geluid liep niet synchroom, heel irritant. Ding terug gestuurd. Volgende gekocht, maar ook die liep niet goed.
Uiteindelijk na heel veel gehannis een andere tv gekocht met inruil de oude. De nieuwe heeft uiteraard bluethooth.

Ik denk dat bij de tv van de TS misschien wel een update is geweest die de oorzaak is?
Ik lees niet over een update maar toch.
Wat is de firmware van deze tv? Wie weet kan je dan op dat nummer eens zoeken of er problemen zijn die anderen hebben.

Misschien heb je een stoorzender in de buurt. Het zou je modem kunnen zijn.
Zou je eens naar je modem willen kijken? Wellicht dat het 'm daar in zit. Als die ingesteld staat op 2,4 Ghz Wifi kan die inderdaad Bluetooth verstoren aangezien dit op praktisch dezelfde frequentie zit. Als je modem het ondersteunt zou je kunnen kijken of het beter werkt als je 'm op 5,0 Ghz zet.. Of verder weg van je TV.

En anders kan je nog het te koppelen apperaat eerst zelf ressetten, dat kan je terug vinden in de beschrijving/handleiding van het apparaat.
 
Laatst bewerkt:
Hallo


Uiteindelijk na heel veel gehannis een andere tv gekocht met inruil de oude. De nieuwe heeft uiteraard bluethooth.


En .... loopt het geluid nu wel synchroon ???

Peter
 
Oh hahahaha, ja gelijk, alles synchroon. Al mijn koptelefoons werden herkend en het is echt fijn.
 
Hallo

Bedankt om dit te laten weten ...

Info zal nuttig zijn voor velen.

Moet eerlijk zijn , had verwacht dat je ook timing problemen zou hebben gehad..

Peter
 
Hoe kan je het modem veranderen naar 5 GHZ? De oordopjes hebben een freq van 2.40GHZ
 
Dingen hebben niets met elkaar te maken, eerste is wifi waarbij je dat in de router dient te bekijken of dat kan, of beide frequenties, de apparaten dienen dat dan ook te ondersteunen en de tweede is BT.
 
Lange Pier, je hebt helemaal gelijk. Ik haal 2 dingen door elkaar. Blijft het probleem dat mijn bt earphones niet koppelen met mijn TV.
Ik zal de hulp van de TD van Samsung is inschakelen of is er nog een ander idee?
Ik heb earphones 4.2 en 5.0
 
Ik heb het helemaal doorgelezen. Ik heb ook een bericht (vraag) naar Coolblue gestuurd.
Het vreemde blijft, dat als ik de bt earphone aanzet, de tv het herkent, maar niet koppelt. Zij doen het bij alle anderer apparaten wel!
 
Ik vertelde over een stoorzender, is die er?
Daar heb ik geen antwoord op.

En
En anders kan je nog het te koppelen apperaat eerst zelf ressetten, dat kan je terug vinden in de beschrijving/handleiding van het apparaat.
gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Dat is je draadloze netwerk, dat heeft NIKS met Bluetooth te maken....:rolleyes:
 
Ik vertelde over een stoorzender, is die er?
Daar heb ik geen antwoord op.

En

gedaan?

ik quote mijzelf nog maar eens. Heb je hier antwoorden op?
Zo ja, graag.
Zo nee, dan houdt het voor mij op.
 
Hallo

In reply # 2

"Ik vermoed dat "Samsung UHD TV" te weinig info zal zijn voor de mensen die u willen helpen."

We zitten momenteel aan +/- # 19 , en ik vindt hier nog geen antwoord op ....

Dit specifieke model kan gekend zijn voor bepaalde problemen ... misschien zelfs een "recall aktie"

Dit nu nog vermelden , zal niet echt veel meer helpen , daar iedereen dit topic inmiddels al wel zal hebben bekeken.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan