Kali herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Berichten
704
Ik heb op een raspberry PI 3b een Kali versie draaien.

Ik heb deze een beetje verprutst denk ik en ik zou deze graag nu resetten als dit mogelijk is.

Dus mijn vraag is hoe kan ik mijn kali weer naar "fabrieksinstellingen zetten"
 
Tis geen Windows dus daar is hier anders geregeld:

https://low-orbit.net/how-to-reset-or-wipe-raspberry-pi-to-factory-default
How to Reset or Wipe Raspberry Pi to “Factory Default”
Sometimes things go wrong and you want to start over. Sometimes you might want a fresh start just to be sure. It is easy to reset or “wipe” a Raspberry Pi. You might think of it as a “factory reset”.

If you are using NOOBS you can hold the [SHIFT] key while rebooting to launch the NOOBS recovery system. This lets you restore everything to “factory default”. People have reported this not working with a wireless keyboard.

Here are two easy, obvious options:
  • NOOBS recovery system ( see above )
  • Reflash the SD Card
WARNING - Make sure you back everything up before wiping your system
Heb geen ervaring hoe goed dit werkt. Dus maak back-ups van belangrijke bestanden op een andere medium (USB stick?).
Tip: Als je de volgende keer weer iets gaat veranderen, zoals configuratie bestanden, maak er eerst een backup van door er .bak of .old achter te zetten....
Of maak een image bestand an het SD kaartje aan op een andere schijf.

PS: Mijn VPN en nog een paar dingetjes zijn zo snel geïnstalleerd dat ik af en toe of een verse installatie maak. Ruim 15 minuten werk na het downloaden. De meeste "nabewerkingstijd" gaat nog even in de aanmaak van de VPN sleutels zitten en om die op de apparaten te zetten waar die nodig zijn..
 
Laatst bewerkt:
Backups hoeven niet want de kali is niet persitant

Maar ik gebruik geen noobs jammer genoeg, dus zal waarschijnlijk micro sd flashen worden
 
OK.... niet persistent... qua settings maar dan was vraag toch overbodig en had je altijd een nieuwe flash moeten doen...
Immers: Met het "mollen" van een installatie is vast geen rekening gehouden bij het maken van een niet persistent systeem....om er een factory reset bij te doen....

Of... ik begrijp jouw vraag verkeerd. Kan.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik bedoel dat er niets opstaat wat ik wil houden maar ik hoopte dat er een simpele manier was om alles te resetten.
 
Het staat op een SD-kaart en die heeft geen resetknop, dus opnieuw flashen dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan