• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Berichten
258
Hallo Knappe koppen,

Ik krijg in bijgevoege bestand krijg ik op het moment dat ik een wijziging wil doorvoeren een foutmelding en weet niet hoe ik dit moet goedkrijgen.

het heeft te maken met de afschrijvings termijn. Dit is het aanschafjaar + 5 en wordt ook getoond in kolom F

ik kon het niet voor elkaar krijgen om de waarde uit deze kolom in een label weer te geven daarom heb ik de waarde van een Comobox + 5 gedaan
Code:
Me.Label21.Caption = Me.ComboBox4.Value + 5

(Waarbij 5 het jaren van de afschrijving is)

echter als ik dan iets wil toevoegen aan een record geeft dit de foutmelding

Weet iemand hoe dit op gelost kan en dient te worden. Het mag ook zijn dat de waarde uit kolom F dan getoond wordt

GR Naj
 

Bijlagen

  • Chromebooks 1.7 - werkversie.xlsb
    271,8 KB · Weergaven: 15
Deze is er wel alleen deze wordt niet echt gebruikt. Als je het formulier groter maakt zie je hem staan
 
Die is er wel, maak het scherm maar wat groter.
Zo zijn er ook meerdere label objecten die op exact dezelfde plek als andere labels staan en niet worden gebruikt.
Kortom, netjes gemaakt is anders.

@NajKwin:
Je hebt eerder het advies gekregen om op een andere manier met die objectnamen om te gaan.
Daar heb je niets mee gedaan en blijf je dat soort dingen houden.
Verwijder tevens de niet gebruikte label objecten.
 
@edmoor,

Wat betreft die namen heb je helemaal gelijk hoor. Was al bezig geweest maar had het verkeerde bestandje gestuurd. :-(

Hoe die labels zo vaak voorkomen is mij een raadsel. Ik heb deze als het goed is nu verwijderd

tevens heb ik nu het juiste bestand er bij gedaan

GR Naj
 

Bijlagen

  • Chromebooks 1.8 - werkversie.xlsb
    271,6 KB · Weergaven: 18
Die foutmelding krijg je op deze regel: Me.LBafschrijf.Caption = Me.cbojaar.Value + 5 en dat is behoorlijk logisch omdat je dan vermoedelijk nog niks gekozen hebt in cboJaar. Dat object is dus leeg ("") en je kunt nu eenmaal geen getal optellen bij niks. Je moet dus ofwel een jaartal kiezen, ofwel de formule aanpassen naar Me.LBafschrijf.Caption = IIf(Me.cbojaar = "", 0, Me.cbojaar) + 5
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan