https 500 error

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackall

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
11 feb 2002
Berichten
10.728
Besturingssysteem
windows 10, windows11
Office versie
2023
Lang geleden dat ik zelf nog een vraag heb geplaatst.
Gaat nu om het volgende waar ik nog niet uit ben gekomen.

Dagelijks kijk ik op het nieuws op de volgende website: https://frontpage.fok.nl/

Op de laptop met win 10 Pro(64bit, build 19042.867) krijg ik alleen op deze pagina de error: HTTPS 500.
Ongeacht welke browser wordt gebruikt, alle browsers en windows zijn up to date.

Op de andere computers en apparaten etc, kan ik deze pagina gewoon bereiken. Allemaal via het zelfde netwerk.
Het moet dan iets lokaals zijn op de laptop wat deze error geeft.
Aangeboden tooltjes die dit zouden moeten fixen vertrouw ik niet, de info van Microsoft dat het aan de server van de website ligt lijkt mij ook deels sterk. aangezien de site op de andere apparaten wel toegankelijk is.

Internet/browser caches geleegd, Geen blokkade via hostfile.

Iemand een oplossing?
 
Fok! werkt hier prima. Ik kom er dagelijks, en die site functioneert prima.

Blijkbaar wordt er iets geblokkeerd, of kom je misschien op een andere plek wat geen Fok is?

Hoe ziet die Error 500 pagina er dan uit?
Kan je misschien een screenshot maken, of de HTML-broncode (Ctrl+U) ervan hier delen in een zip-bestand?
 
Laatst bewerkt:
Ook hier geen probleem en ik blokkeer alles. Klopt de systeemtijd?
 
Dit plaatje is van internet geplukt, maar is dezelfde afbeelding die ik krijg(maar dan in Ned.)
Dit krijg ik alléén als ik de pagina van fok wil bereiken. Verder kan ik binnen dezelfde browsers alle pagina's bezoeken die ik wil.

Bekijk bijlage 356225
 
welke browser? en wat heb je eventueel ingesteld qua encryptie-standaarden? 500 is een onderhandelingserror tussen server en browser over het algemeen.
 
Dit plaatje is van internet geplukt, maar is dezelfde afbeelding die ik krijg(maar dan in Ned.)
Dit krijg ik alléén als ik de pagina van fok wil bereiken. Verder kan ik binnen dezelfde browsers alle pagina's bezoeken die ik wil.

Bekijk bijlage 356225

Je bijlage werkt niet. :/
(Irritante forum bug)
 
Hier laadt hij snel. Dat de site anders aangeeft komt vermoedelijk omdat ze een cloudflare-beveiliging hebben draaien, en dat dit enkel in het buitenland gebeurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Capture.PNG
 
Laatst bewerkt:
Systeembericht
Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd.

Nee.

Kan u uit dat forum zijn gezet? Ik heb ook wel eens ergens te wild gedaan. Verder: gebruikt u een VPN of andere manier om te verhullen waar uw locatie is of een methode om een site in het buitenland te kunnen bezoeken of dat u bent omgeleid zonder het te weten? Het kan zijn dat een site geen buitenlandse bezoekers wil. Een snelheidstest op https://www.speedtest.net/ zal ook de locatie van uw provider laten zien.
 
Zoals ik al zei scrapheap, binnen eigen netwerk kan ik die pagina op alle andere apparaten gewoon bereiken.
Desktop, telefoon, tablets.
Behalve op de laptop met win 10.
 
Ik ken al die manieren niet om locatie te verhullen. Bijvoorbeeld iemand heeft een manier om naar buitenlandse TV te kijken. Malware kan ook een computer misbruiken om in een botnet ergens verbinding mee te maken en zal dan ook proberen om de locatie te verhullen. Meten is weten, dus klopt de locatie als u op deze laptop uw ip adres controleert?
 
Ik ben nu benieuwd naar die screenshot?

Kan je het niet op imgbb.com, delen, of of via OneDrive/Google Drive delen?
Want het blijft gokken wat er aan de hand is.
 
Dus het screenshot in post 10 zie jij niet PHP4U?
 
Dus het screenshot in post 10 zie jij niet PHP4U?
Inderdaad. Dit is gewoon de standaard gebruikersvriendelijke-pagina die je ziet bij een fout waarbij de webserver een 500 Error (Internal Server Error) uitspuugt.
Probeer eens firefox. Dan zie je de error wat beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan