• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tellen met variable

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
361
Beste alle,
ik Gebruik:

Code:
Range("C2").FormulaR1C1 = "=COUNTIF(R[83]C:R[232]C,dienst2)+ COUNTIF(R[83]C:R[232]C,dienst7)"

dienst2 en dienst 3 zijn codes.

dienst 2 = PV
dienst7= LDA

Nu zijn er ook cellen waarin de code staat: QWLDA
Hoe kan ik bovenstaande regel aanpassen zodat de LDA ook in de cel waarin QWLDA staat wordt meegeteld.

Tot slot. de code worde in een cel geplaatst vanuit VBA.

zal iets moeten worden zijn als:
Range("C2").FormulaR1C1 = "=COUNTIF(R[83]C:R[232]C,dienst2)+ COUNTIF(R[83]C:R[232]C, *dienst7*)" maar als ik dit vanuit vba in de cel plak geeft hij een foutmelding.
 
Doe het bestand er ook bij, dat lijkt wat makkelijker.
 
Als je toch VBA gebruikt kun je beter met VBA tellen/rekenen dan met Excelformules.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een eenvoudig bestandje

De telling komt er uiteindelijk voor meer dan 40 verschillende codes in en moet via macro's worden aangepast omdat de gebruiker de macro's kan aansturen maar niet de formules in de cellen kan aanpassen.
Hoop dat het duidelijk is.
 

Bijlagen

  • Test telling.xlsm
    15,5 KB · Weergaven: 33
Volgens mij komt cel D4 niet overeen met E4.
Waarom niet gewoon een draaitabel ?
 

Bijlagen

  • __telling.xlsm
    15,9 KB · Weergaven: 27
omdat een draai tabel niet voldoet in dit geval.
er zitten tellingen achter die die moeten verder weer gebruikt worden in een routine.
 
Heb je mijn bestand wel bekeken en begrepen ?
 
Hai SNB,
sorry, had je bestand nog niet bekeken.
Beetje te druk gehad
Nu dus wel even rustig voor gaan zitten.
Maar eerlijk gezegd snap ik het niet.
als ik in het voorbeeld de diensten-codus aanpas veranderd er niet in de tellen. Overal blijft 1 bij staan.
Of ik doe iets verkeerd of ik begrijp het echt niet.
Draaitabellen is nog niet echt mijn ding. Zover ik weet is het voornamelijk bedoelt om te sorteren maar misschien zit ik wel helemaal verkeerd.

Groetjes
Ronald
 
Laatst bewerkt:
Een draaitabel moet je 'verversen'.
En inderdaad: je zit helemaal verkeerd.
Zo gauw je echt weet wat je met een draaitabel kunt wil je niet meer zonder, en sla je je voor je kop dat je je er niet eerder in had verdiept.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan