Aanschaf high end gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

LegitBonzAI

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2021
Berichten
44
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij even kan helpen.

Na 11 jaar een goeie dienst te hebben we bewezen, heeft mijn destop pc het toch opgegeven.
En dus is het tijd voor een nieuwe pc!

Ik ben zelf een persoon die gewoon zijn pc uit de schap koopt.
Maar heb geleerd dat dit niet altijd de beste keuze is.
Dus wat raden jullie mij aan?

Dit is wat ik van mijn pc verwacht

- minimaal 4k
- VR ready
- Streaming for o.a. twitch
- Minimaal 4k video bewerking kunnen doen.
- De nieuwste spellen kunnen spelen zonder problemen

Ik heb zelf al een ssd en hdd.. dus dat is voor mij niet zo belangrijk.

Mijn budget zou ongeveer tussen de 1400 en 1500 gaan zitten.

Ik zelf zit een beetje te aasen op deze pc: https://www.bol.com/nl/p/asus-rog-g...300000003437441/?referrer=socialshare_pdp_www

Ook is het me opgevallen dat er veel webshops zijn waar je je pc kan laten samenstellen.
Maar waar ik mee zit. Wie kan ik echt vertrouwen? Ik wil wel ergens kopen waar ik goeie service krijg.

Wie heeft er verder tips voor mij?

Dank je wel.
 
Laatst bewerkt:
Hier een voorbeeld voor zelfbouw: https://tweakers.net/reviews/8742/4...021-gamesysteem-voor-1440p-144fps-gaming.html

Een groot probleem op dit moment is de (on)verkrijgbaarheid van videokaarten de geschikt zijn voor gaming.
Ik heb nu een GTX 3060 ti en die voldoet uitstekend voor elke moderne game, maar ik had hen begin dec besteld en vorige week ontvangen.
En ze zijn nu € 300 duurder dan in december.
Niet een goed moment om een gaming pc aan te schaffen, lijkt mij.
Beter even wachten tot een GTX 3060 ti weer minder dan € 500 kost.

Overigens zijn mijn ervaringen met bedrijven als Alternate en Azerty goed.
 
Laatst bewerkt:
ai! dan kom ik toch wel een beetje van een koude kermis thuis...

maar waar heeft dat dan precies mee te maken?
ik bedoel 4k videos maken kan ook nog met een pc van bijvoorbeeld 1200 eur
of is het meer vanwege de VR?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf goede ervaringen met alternate.
Maar zowel alternate en informatique hebben kant en klare game pc's(evt, kan je aanpassingen laten aanbrengen), maar ook systemen die je zelf kunt samenstellen.
Als je het dan door hen laat assembleren worden ze gegarandeerd getest op goede werking, eerder gaan ze niet naar de klant.
 
Dit is informatie waar ik iets mee kan.

Ok, ik moet mijn wensen iets lager instellen merk ik :(
heb ik nog wel even een vraag..
wat heb ik nodig om VR te kunnen doen op een pc?
kan ik met een 1500 euro pc daarmee weg komen?
 
oh maar dat valt me nog heel erg mee. de verwachting voor VR liggen niet zo heel erg hoog zie ik
je kan al met een i3 en een 1050 ti wegkomen als je VR wilt. Nice

Thanks voor de info
 
Dat zou je inderdaad denken maar om je optimisme iets te temperen...wat dacht je van de prestaties over het geheel...
Met dat soort hardware zal het wel draaien maar dan zit je wel aan het minimum... en hiermee 4K video bewerken gaat een teleurstelling worden in de vorm van lange(re) rendertijden.
Ik zou er iets meer insteken zodat het onder alle omstandigheden vloeiend loopt.

Maar gamen met een i3....neuuhh, dat moet je niet willen.....dan eerder een Ryzen 5 of 7....
Want de scope van deze topic was toch een "high end game-pc"...?
Nu gaat het opeens over VR....dat zijn 2 verschillende dingen in mijn beleving...
 
Laatst bewerkt:
Een 'mid-range' game pc, zal eigenlijk altijd wel voldoen voor het meeste dat jij wilt.
- De nieuwste spellen kunnen spelen zonder problemen is relatief, met lage instellingen zal je veel (zo niet alles) kunnen spelen, hoge instellingen gaan ook duurdere hardware vereisen, maar een mid-range zal het prima doen met gemiddelde instellingen.
4k video bewerking gaat pas 'lekker' lopen vanaf een i7 of Ryzen 7 met 16Gb intern geheugen.
 
Helemaal goed jongens dank je wel.

Ikzelf denk dat ik met een pc als dit (als voorbeeld) redelijk goed uit de voeten kan: https://www.bol.com/nl/p/asus-rog-g...bltgh=o448FjlGBf1uWI0cUMtNuw.2.5.ProductImage (ja sorry, ik ben een bol.com s.let xD) wat denken jullie?

Ja en wat rendertijd voor videos betreft.. Ik vind het echt niet erg om daar 3 uurtjes op te moeten wachten. Dat is het probleem niet

Ik wil o.a. zonder problemen second life op de hoogste stand kunnen draaien en gta 5. Natuurlijk is het ook fijn als ik spellen zoals red dead redemption 2 kan spelen.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf was al heel erg tevreden met het beestje wat ik had. Want die kon al mijn wensen voldoen. Echter VR is denk ik toch echt te pittig.
Het systeem is zo oud.. Daar kan ik geen onderdelen meer voor vinden. Zoals het moederboard is nergens meer te verkrijgen

Dit waren de specs (Deze overzicht is ongeveer 2 a 3 jaar oud):

Summary
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 860 @ 2.80GHz 62 °C
Lynnfield 45nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 664MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Acer H57M01 (CPU 1) 34 °C
Graphics
SyncMaster (1920x1200@59Hz)
W2252 (1680x1050@60Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GT 730 (MSI) 49 °C
Storage
111GB KINGSTON SV300S37A120G (SSD) 30 °C
1397GB Western Digital WDC WD15EADS-22P8B0 (SATA) 32 °C
1397GB SAMSUNG HD154UI (SATA) 26 °C
Optical Drives
ATAPI BD O DH4O1S
HL-DT-ST DVDRAM GH40N
Audio
High Definition Audio-apparaat

Echter had ik wel redelijk recent mijn videokaart vervangen naar een 1050 ti (en deze heb ik nog) en wat extra ram erin gedaan
Ook ben ik voorzien van een 250gb ssd en een 5tb harde schijf.
 
Laatst bewerkt:
Ok. dus de pc die ik als voorbeeld liet zien zou dus een redelijk leuk pctje voor mij zijn?
 
Hij gaat alles doen wat je wilt, alleen blijft het natuurlijk de vraag of je de nieuwste spellen op 'epic' settings zult kunnen spelen, maar high of very high zal zeer waarschijnlijk mogelijk zijn.
GTA5 en secondlife zullen zeker geen probleem zijn. (dat doet 'tie met 'twee vingers in z'n neus' )
 
GTA 5:
Processor: Intel Core i7 10th Gen chipset / AMD AMD Ryzen 7 3700X 8 Cores up to 4.4GHz 36MB Cache AM4 Socket
Memory: 16GB DDR4 RAM
Video Card: GeForce GTX 1050 Ti 4GB
Dit is de belangrijkste hardware, hiermee moet je het op Ultra kunnen draaien.
Second life vraagt veel minder van het systeem.
=> 4allshop is niks mis mee als het om de componenten gaat,, alleen voor een kant-en-klaar systeem zou ik liever kiezen voor een bedrijf als Alternate of bijv. Azerty want die hebben een naam en reputatie op dat gebied.
 
volgens rockstar games zijn er de volgende eisen

Rockstargames zei:
Grand Theft Auto V PC System Requirements
Created June 10, 2014Updated September 25, 2018Print

Minimum System Requirements:

OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor (4 CPUs) @ 2.5GHz
Memory: 4GB
Video Card: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB (DX 10, 10.1, 11)
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB

Recommended System Requirements:

OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB

Other Requirements:

Installation and online play requires log-in to Rockstar Games Social Club (13+) network; internet connection required for activation, online play, and periodic entitlement verification; software installations required including Rockstar Games Social Club platform, DirectX , Chromium, and Microsoft Visual C++ 2008 sp1 Redistributable Package, and authentication software that recognizes certain hardware attributes for entitlement, digital rights management, system, and other support purposes
Single use serial code registration via internet required; registration is limited to one Rockstar Games Social Club Account (13+) per serial code; only one log-in allowed per Social Club account at any time; serial code(s) are non-transferable once used; Social Club accounts are non-transferrable
Over time downloadable content and programming changes will change the system requirements for this game
Some system components such as mobile chipsets, integrated, and AGP graphics cards may be incompatible
Unlisted specifications may not be supported
 
Laatst bewerkt:
De systeem-eisen zoals door mij ge-quote zijn die om de game op Ultra te kunnen draaien, die zijn dus hoger als de "aanbevolen eisen" van Rockstar want daar wordt verder niet ingegaan op de instellingen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan