Digitale kabelreceiver met opname mogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
470
Hallo,

Ik ben al sinds jaren voor mijn tv abonnementen trouwe klant bij Ziggo. Daarvan heb ik 1 tv in mijn woonkamer waarin momenteel rechtstreeks een CI+ module zit en 2 tv's waar ik het analoge signaal op ontvang. Tevens heb ik in mijn woonkamer een DVD recorder waar ik mijn programma's op kan nemen. Echter... Ziggo stopt met het analoge signaal waardoor ik op korte termijn op 2 tv's geen zenders meer ga ontvangen en ook mijn DVD recorder afgevoerd kan worden.

Nu heb ik bij Ziggo geïnformeerd of ik 2 mediaboxen (waarvan 1 met opname mogelijkheid) in bruikleen zou kunnen krijgen. Dit kan maar voor opname mogelijkheid dien ik tevens het internet van Ziggo af te nemen. (in mijn geval niet mogelijk aangezien mijn werkgever dit betaalt en hiervoor een contract elders af heeft gesloten)

Dus wil ik zelf 2 mediaboxen aanschaffen, en bij Ziggo 2 extra smartcards a €2,-/mnd (kan alleen incl. CI+ module) in bruikleen nemen.

Kan iemand mij een tip geven welke mediaboxen betrouwbaar en niet gedateerd zijn? Ik zoek dus 1 mediabox zonder opname mogelijkheid en 1 met opnamemogelijkheid waar een harddisk ingebouwd is en welke 2 tuners bevat zodat opname van 2 programma's tegelijkertijd mogelijk is. (dus geen mediabox met externe harddisk)

Bij voorbaat dank voor je advies.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie Puppie!
De Humax 5300C had ik ook op het oog echter dien je hier een externe harddisk te gebruiken. Tevens heeft deze receiver maar 1 tuner.

Bij Ziggo heb ik geïnformeerd voor de Mediabox Next en dat blijkt mogelijk op voorwaarde dat ik ook internet van Ziggo afneemt. Dat laatste is echter geen optie aangezien ik al supersnel internet van XS4ALL heb wat betaald wordt door mijn werkgever.
 
Laatst bewerkt:
Ziggo stopt met het analoge signaal waardoor ik op korte termijn op 2 tv's geen zenders meer ga ontvangen
Dit klopt idd, maarrrrrrr.........
Via de coax aansluiting kan je nog wel je zenders ontvangen op de tv indien die beschikt over een dvb tuner.
Of je dan alsnog kan opnemen met een dvdrecorder, durf ik dan geen antwoord te geven.
 
Dit klopt idd, maarrrrrrr.........
Via de coax aansluiting kan je nog wel je zenders ontvangen op de tv indien die beschikt over een dvb tuner.
Of je dan alsnog kan opnemen met een dvdrecorder, durf ik dan geen antwoord te geven.

Thnx Jackall, ja dat klopt alleen beschikt de DVD recorder niet over zo'n DVB tuner. Dan zou ik het signaal via HDMI vanuit mijn kabeldecoder bij mijn DVD recorder aan moeten bieden en maar ik geen programma's vooraf programmeren. Op de k kabeldecoder zit overigens maar één HDMI uitgang en die loopt doorgaans naar de tv dus zal ik ook met een HDMI splitten moeten werken. Is mij allemaal te storingsgevoelig.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens waar de Ziggo mensen vaak komen, hun forums:
https://community.ziggo.nl/
zoals deze vraag:
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Kijken-en-opnemen-tegelijk-vanaf-Mediabox-XL/td-p/52813
Let goed op... in 2 jaar kan er al weer eea veranderd zijn, maar dat kun je bij de bron ook vragen...

En:
https://ziggoforum.nl/
Thnx route99. Ik heb eea bekeken en heb besloten om een Humax 5300C met externe harddisk aan te schaffen
Helaas heeft deze maar één tuner. Er worden geen nieuwe harddisk decoders meer geproduceerd waar 2 tuners in zitten.
 
Laatst bewerkt:
Stel dat ik de Ziggo Mediabox Next zelf koop, functioneert deze dan toch met al zijn functionaliteiten op mijn Ziggo abonnement?
 
Er worden geen nieuwe harddisk decoders meer geproduceerd waar 2 tuners in zitten.
Vond net deze nog:
https://www.deschotelshop.nl/vu-plus-duo-4k-se-linux-ontvanger?language=nl&currency=EUR
De VU+ Duo 4K SE linux ontvanger is geschikt voor zowel satelliet als kabel en antenne TV ontvangst. De VU+ Duo 4K SE kan zowel worden voorzien van of 2x een FBC DVB-S2x Twin satelliet tuner of 2x een FBC DVB-C kabel of 2x een Dual DVB-T2 antenne tuner of een combinatie van genoemde tuners.

Qua processor is de VU+ Duo 4K voorzien van een supersnelle 1,5 GHz Quad Core 64-bit processor; verder ondersteunt deze H.265 HEVC, heeft deze een USB 3.0 aansluiting, zowel een HDMI in- als uitgang, ondersteunt deze interne dual-transcoding, dual-band wifi en Bluetooth 4.1.

Oftewel, de VU+ Duo 4K SE ondersteunt de laatste technieken die anno 2020 beschikbaar zijn. Geniet optimaal van de allerbeste beeld- en geluidskwaliteit in combinatie met alle opname en afspeel mogelijkheden. En door de vele beschikbare applicaties en open-source software is de veelheid aan functies en mogelijkheden onbeperkt met de VU+ Duo 4K SE.

Zoek goed uit of het echt kan bij Ziggo, wat je elf ook al schreef.
Zoek ff op die 2 forums of er al ervaring mee is.

Compleet ruim 500 euro......
 

Bijlagen

  • 2tuners.JPG
    2tuners.JPG
    29,6 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie adviezen/reacties!!
Ik heb uiteindelijk een weinig gebruikte Humax 5200C aangeschaft welke aan alle verwachtingen voldoet.
 
:thumb: Tnx voor de terugmelding.
Ik zie dat anderen de Humax 5200C oa ook voor digitale radio gebruiken daar Ziggo analoog aan het uitfaseren is.
 
:thumb: Tnx voor de terugmelding.
Ik zie dat anderen de Humax 5200C oa ook voor digitale radio gebruiken daar Ziggo analoog aan het uitfaseren is.

Klopt helemaal Route99. Daar gebruik ik 'm nu oa ook voor. Helemaal naar wens. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan