SEO twee vergelijkbare sites UK en EU markt

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Hoi,
Ik ben een nieuwe site aan het bouwen voor een klant waar de huidige site (.com) gericht is op de Engelse markt.
De nieuwe site komt onder een .eu domein want de klant wil daar de (ook Engelstalige) info voor de Europese markt zetten.

1)
Kan ik ervoor zorgen dat de .com en .eu site niet met elkaar concurreren en daarbij beide geen hoge SEO positie halen?
Diverse informatie zal vergelijkbaar zijn namelijk.

2)
Onder de .com staan ook /nl en /de pagina's die de klant wil laten vervallen. Het zijn er veel, kan ik dan om teveel 404 errors te krijgen beter .com/nl en .com/de redirecten naar de hoofdpagina van .com?

Thanks!
 
Huidige .com site is Engelstalig. Nieuwe .eu site is ook Engelstalig. Beide sites hebben vergelijkbare informatie. Folders .com/nl en .com/de vervallen met redirect naar .eu

1. Laat de 2 sites op veel pagina's over en weer naar elkaar linken.
Duplicaat pagina's kan je oplossen met een canonical in the <head> van 1 van de 2 sites.

2. Als dit heel erg lastig is dan kan je naar Home van de nieuwe site redirecten met als groot nadeel dat bezoekers de informatie die ze zoeken niet zullen vinden. Het is dus de vraag, wat is veel?
 
Heel fijn @bron voor je tips. Dat ga ik zo oplossen bij punt 1.

Punt 2, het zijn rond 600 pagina's, die zijn grofweg ingedeeld in:
60x informatieve pagina's
60x projectpagina's (wat voor wie gedaan)
330x knowledgebase artikelen
150x nieuws artikelen
 
Zit er structuur in de urls.
Bijvoorbeeld .com/nl/support/kb1234 wordt .eu/support/kb/kb1234 zodat er iets met een rewrite gedaan kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi bron, ik weet nog niet wat de klant met de KB artikelen wil. Ik zet de vraag op opgelost want meeste is wel opgelost, bedankt :) Zal later er nog op terug komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan