CEC ARC audio probleem icm Zotac mini pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

alcatryn

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2003
Berichten
30
Goedemiddag,

Sinds het aansluiten van een Zotac mini PC werkt HDMI niet meer goed.

Mijn vraag:

Ik heb een Sony tv en een Denon X1000 receiver. Tot nog toe werkt CEC/ARC goed. Aanzetten tv is ook aanzetten Denon. Op de HDMI poorten zitten verder een Humax Ziggo en een WD mediaplayer. Door het kiezen van de juiste ingang op de TV is het geluid goed te horen via de receiver.

Maar nu heb ik extra een Zotac minipc aangesloten op de TV en het werkt niet meer. Zelfs als ik de mini pc uit zet dan werkt het niet meer, geen geluid over de Denon maar op de TV (er staat dan ook even in beeld: tv luidsprekers actief). Ik moet de kabel echt verwijderen. Het lijkt er op dat de Zotac alles blokkeert.

Wat ik al gedaan heb: uitsluiten HDMI kabel en ingang op de tv.
Ik zie bij de geluidsinstellingen in de Zotac dat bij uitvoer de Sony tv is
geselecteerd.

Ook ipv de Zotac op de TV, deze aangesloten op de Denon. Er gebeurt precies hetzelfde.

Waarom wordt het geluid niet doorgegooid zoals de mediaplayer en de Humax dat wel doen? Kan ik wat in Windows aanpassen oid?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Met vriendelijke groet, Martijn
 
Het CEC signaal zit naar mijn weten op pin 19 van de HDMI stekker.
In het verleden hetzelfde probleem gehad met een Xtreamer HTPC.
Daar heb ik destijds met veel priegelwerk die pin 19 vernaggelt en het probleem was weg....:rolleyes:
Anders gezegd: kijk of je aan 1 kant van de HDMI stekker die pin 19 zo kan aanpassen dat deze geen contact meer maakt...
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel. Ik ga er mee aan de gang. Duurt nog wel even. Ik zal een bericht achterlaten als ik dit voor elkaar heb.
 
Succes daarmee...bij mij heeft het gewerkt.
Intussen heb ik die HTPC ingeruild voor een Nvidia Shield ro 2019, wat een verademing..ook geen gezeur met m'n AVR en CEC-problemen heb ik nog niet gezien...:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan