Hoe instructiefilmpjes downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Ik bekijk op internet vaak filmpjes met gitaarspeel-instructies. Kan ze wel als favorieten opslaan, maar zou er liever een paar downloaden en in de map video's zetten. Bij voorkeur zodat ze achter elkaar afspelen zodat ik niet iedere keer hoef te stoppen met spelen. Hoe doe ik dat als er geen specifieke download optie te zien is?
 
Laatst bewerkt:
Het ligt eraan waar je ze bekijkt.
 
Geef eens een voorbeeld van waar je die video's nu bekijkt.
 
De meeste vind ik op YouTube. Andere bv op websites van artisten. Dat zijn dan geen tutorials, maar als ik iets zie spelen, haal ik daar dingen uit.
 
Het ligt eraan of het gestreamd wordt, en of het een ogg, of mp4 bestand is.
Met een stream is het wat lastiger.
 
Artiesten ....hebben ook recht op vergoedingen als je met hun materiaal gaat werken: Zit er auteursrecht op hun materiaal? Vast wel?
 
Artiesten ....hebben ook recht op vergoedingen als je met hun materiaal gaat werken: Zit er auteursrecht op hun materiaal? Vast wel?
Persoonlijk gebruik lijkt mij geen probleem?
Wees wel lief, en stuur dan wel een donatie naar de artiest. ;-)
 
Voor de goede orde: ik gebruik niet onrechtmatig muziek of beeld. Ik kijk alleen op die filmpjes hoe iets wordt gespeeld (vingerzettingen, akkoorden) om dat thuis voor mijn plezier te oefenen en thuis na te kunnen spelen. En zodra ik iets door heb, heb ik het filmpje niet meer nodig en wordt het weer gewist. Het is alleen prettiger om de stukjes achter elkaar te kunnen plakken/afspelen ipv de afzonderlijke filmpjes steeds weer op mijn laptopje in youtube te moeten oproepen. Niets illegaals dus.
 
Ik zou net een video posten op YouTube en heb liever een duim omhoog of een commentaar want dan vindt een ander de video eerder. Persoonlijk gebruik van een video is gewoon toegestaan en mocht de instructeur een bekend lied spelen, dan worden daar ook geen rechten over afgedragen maar verdient de vlogger niet aan de reclames. Je doet op YouTube niet makkelijk iemand tekort.

Voor snel en zonder tussenkomst downloaden, in precies de zelfde kwaliteit en desgewenst HD of alleen MP3, gebruik ik al jaren GemistDownloader. Hier de site: https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/

Als het niet om YouTube gaat dan zou je een screen capture kunnen proberen. De kwaliteit is dan een stuk minder. De vraag is dan ook of diegene er niet voor kiest om die video's extra te beveiligen.
 
De extensie "Video Download Helper" in Firefox, werkt prima en kan ook streams downloaden...:thumb:
 
"Video Download Helper" is in een kwaad daglicht gekomen; slecht resultaat, er wordt iets onbekends mee geïnstalleerd waar klachten over zijn, er is een betaalde versie die 20 USD kost, het geeft tot dan een watermerk in de video en het zou traag werken. Ik kon het herziene programma enkele jaren geleden al helemaal niet meer installeren, Als dit toch een aanrader zou zijn, lees dan de beoordelingen op de add-ons pagina.
 
Flauwekulverhaal, gebruik het al jaren, geen enkel probleem en ook geen watermerk...
Maar jij weet het altijd beter dus succes :thumb:
 
Ik volg het onderwerp niet langer en blijf erbij dat je beter iets kan downloaden met een smetteloze reputatie. Veel video's zijn door geen enkel programma te downloaden en de kwaliteit valt wel eens tegen, zoals dat er bij het resultaat geen geluid zit. Blijf daarom niet zoeken. Je zou een telefoon kunnen gebruiken om één of meerdere video's en uitleg te filmen, wanneer het niet op YouTube vertoond wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan