Apps doen het plotseling niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Gisteravond bleken een paar apps op mijn Galaxy Note 4 opeens niet meer te werken, vanmorgen bleken het er nog zes meer te zijn. In plaats van op te starten geven ze een schermpje: Unfortunately, [naam app] has stopped. Is hier een algemene oplossing voor? Het kan toch niet zijn dat ze er alle acht tegelijk de brui aan geven?
Ik vond op internet wel oplossingen per app, maar die komen neer op cache verwijderen en vervolgens alle data. Dat heb ik gedaan met bijv. de app NOS Teletekst, en met Evernote, en die doen het nu weer. Maar bij Kik zou ik het erg onaangenaam vinden als al mijn conversaties opeens verloren gaan. Wat is het onderliggende probleem en hoe kan ik de gegevens behouden?
Alvast bedankt voor je antwoord,
I.
 
Bedankt PHP4U voor je snelle reactie! Een opluchting dat er iets algemeens aan ten grondslag ligt.

Ik zit nu in de Application Manager / Android System WebView, maar heb erg weinig ervaring met smartphones. Hoe deïnstalleer ik de updates? Ik kan hier kiezen tussen 'Disable' en 'Force Stop', of – als ik op Storage heb geklikt – tussen 'Clear Cache' en 'Clear Data'. Is het die laatste?
Alvast dank weer,
I.
 
Er is al een fix (om 7.48 al), gewoon via de playstore de nieuwe update binnenhalen.

Tweakers zei:
Update, 7:48: Google meldt op zijn statuspagina dat het probleem is opgelost. WebView heeft een update gehad naar versie 89.0.4389.105 en die lijkt het probleem te hebben opgelost, meldt tweaker PeacekeeperNL.
 
Laatst bewerkt:
Gedaan ... en de boel werkt weer! :)
Wat een opluchting.
Hartelijk dank, maestro. En PHP4U nogmaals.
I.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt PHP4U voor je snelle reactie! Een opluchting dat er iets algemeens aan ten grondslag ligt.

Ik zit nu in de Application Manager / Android System WebView, maar heb erg weinig ervaring met smartphones. Hoe deïnstalleer ik de updates? Ik kan hier kiezen tussen 'Disable' en 'Force Stop', of – als ik op Storage heb geklikt – tussen 'Clear Cache' en 'Clear Data'. Is het die laatste?
Alvast dank weer,
I.

Normaal gesproken kan je op dit punt bovenaan bij de drie puntjes (menu) kiezen voor Updates verwijderen. Dan komt er vanzelf weer een nieuwe frisse update voor terug.
Maar een nieuwe versie uit de Playstore te hengelen kan ook, en is sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan