Hoofdstuk nummer in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderwme

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2014
Berichten
210
Hallo allemaal,

Ik heb één Worddocument van 5 hoofdstukken die allemaal zijn opgemaakt met de stijlen Kop 1, Kop2 enz.

Nu wil ik dat document in 5 aparte hoofdstukken hebben, maar de hoofdstuknummers moeten wel blijven zoals ze zijn.

Mijn vraag: kan ik in mijn brondocument aangeven dat hoofdstuk 1 altijd met 1 begint, hoofdstuk 2 altijd met 2, enz. (zoals je met de paginanummering ook kunt doen.)
Daarna wil ik dan mijn document opslaan als 5 losse documenten.

Heeft het zin ok van elk hoofdstuk een sectie te maken?

Ik hoor graag of er een mogelijkheid is om dit voor elkaar te krijgen.

Bedankt alvast,
Willem
 
Mijn vraag: kan ik in mijn brondocument aangeven dat hoofdstuk 1 altijd met 1 begint, hoofdstuk 2 altijd met 2, enz.
Hoeft niet. Als je een document omzet naar een hoofddocument met (voor de hoofdstukken) subdocumenten is je vraag overbodig.
 
Dank je wel, OctaFish,

Hoofd- en subdocumenten hadden een heel slechte reputatie. Met oudere versies heb ik daarmee wel gewerkt (en gestopt).

Weet jij zo of die problemen zijn opgelost?

Groet,
Willem

P.S. Ik ben nog uit het WP tijdperk en daar werkte het perfect. Vaak gebruikt.
 
Ah, WP... Ik ken de meeste sneltoetsen nog uit mijn hoofd :). Maar ook in Word heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met Hoofd- en Subdocumenten. Ik weet niet waar die slechte reputatie vandaan komt. Hooguit is het een beetje omslachtig af en toe, maar het werkt prima, in mijn ervaring. Gewoon doen dus.
 
Mijn ervaringen zijn slecht. Ik heb net even een boek van Academic Service uit de kast getrokken over Word 2007.

Daar staat in: "Hoewel hoofddocumenten in theorie de oplossing zijn voor diverse problemen, is de droeve realiteit dat ze een aantal verwachte voordelen niet leveren. Niet omdat het concept verkeerd is, maar omdat de functie te instabiel is en daardoor te onbetrouwbaar in het gebruik." En dit is nog maar 1 zinnetje uit het hoofdstuk. :)

Maar ik ga er zeker nog eens voor zitten en het uitproberen.
 
Mijn ervaringen zijn slecht. Ik heb net even een boek van Academic Service uit de kast getrokken over Word 2007.
Dat is nou nét de enige Word versie waar ik met een hele grote boog omheen ben gelopen, omdat die waardeloos was. Dat boek had ik ook wel kunnen schrijven :). De overgang van O2k3 naar O2k7 zal bij Microsof nog steeds wel een paar slechte nachten opleveren :). Pas vanaf 2010 werd de suite stabieler. Sterker nog: wat mij betreft hadden ze het ontwikkelteam naar huis moeten sturen na 2010, want sindsdien is het alleen maar weer achteruit gegaan (qua gebruik; ik heb het niet over de stabiliteit). Give it another shot :d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan