Kan in Windows 10 geen foto-bestanden meer bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Copy Disk. Dat is klonen bij dit programma. Source is de bronschijf en Target het doel. Daarna laat MiniTool nog zien hoe de nieuwe er uit komt te zien en dat is dan zoals de oude. Let er bij de keuzes op dat de schijf geen niet-toegewezen ruimte heeft als u dat niet wilt. Wanneer het proces begint dan komt er na enige tijd de melding dat MiniTool verder moet gaan na opnieuw opstarten van de computer, in DOS modus. Op dat moment moet u er zijn om dit nog even te bevestigen.
 
Ik heb alvast even in het menu van Minitool gekeken.

Ik laat de nieuwe SSD er intern bij zetten. Er is nog ruimte ook met de kabels.

Welke optie moet ik nemen in het menu:

Migrate OS to SSD/HD

of Copy Disk

De laatste, en ik maar denken dat het notebook was.....:(
Wel de doelschijf aanpassen qua grootte.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan, dat ik de nieuwe SSD eerst moet formatteren als NTFS, voordat ik MiniTool ga opstarten?
 
Laatst bewerkt:
Neen, hoeft niet. Deze wordt anders direct daarna door Minitools volledig overschreven.
 
Mijn nieuwe ssd is 500 Gb, als ik de oude schijf ga klonen, dan houd ik de extra ruimte die ik nu heb toch wel over?

Dus stel dat de windows op mijn oude schijf 100 Gb in beslag neemt, dan houd ik op mijn nieuwe schijf toch wel 400 Gb over?
 
Wordt automatisch volgemaakt, restant ruimte is zeer klein. dus je moet daarna verkleinen (resize) naar wat je wenst.
Dat doen tegenwoordig de meerste tools zo.

Tip: Google in de tijd dat wij eens niet kunnen reageren op een handleiding/manual voor Minitools, deze tool wordt zoveel gebruikt/beschreven.
En als het een andere taal is gebruik je de link voor een vertaling hierin:
http://itools.com/tool/google-translate-web-page-translator
:thumb:
 
Dat zeg ik. U kan in het proces kiezen tussen exact de zelfde partities, met nog niet toegewezen ruimte aan het einde van de schijfruimte -of- de partities uitbreiden en dan ziet u de laatste partitie groter, tot het einde van de schijf. Voordat u de schijf kopieert laat het programma nog eens zien hoe het gaat worden.
 
Copy uitgevoerd.

Daarna een Resize gedaan en ik benut nu de volledige capaciteit van de nieuwe SSD.


Rest alleen nog de vraag, of ik de pc kan uitzetten, oude ssd loskoppelen en dan de pc weer kan opstarten?
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop, dat er nog iemand wil reageren op mijn laatste vraag, zodat ik verder kan.

alvast bedankt
 
Ja dat moet werken. Je zou ook de originele SATA stekker nog om kunnen zetten naar de nieuwe SSD dan is alles hetzelfde op de SSD na, maar dat zou niet nodig moeten zijn.
 
Ik heb de nieuwe SSD op de plek van de oude SSD aangesloten. Systeem opgestart. Doet helemaal niets, alleen een knipperende cursor.

De nieuwe SSD heet in mijn pc k:

Moet ik deze renamen naar c: ?
 
De opstartvolgorde moet goed zijn dus eerst kijken in de BIOS hiernaar.

Soms is het, buiten dat, ook nodig om op te starten met de Windows installatieschijf. De Setup detecteert alle Windows installaties en repareert automatisch het kunnen opstarten daarvan, voordat de keuzeopties komen. Daarvan komt dan een melding en de computer start opnieuw op.
 
Reset anders ook het bios naar de defaults.
Er is toch een kans dat de kloon actie NOk was en dat je als je er niet uitkomt met een andere tool dit moet doen.
ff geduld eerst nog of het goed komt.
 
Ik had alles weer teruggezet naar de oude situatie en toe werkte er niets meer.

Alleen de nieuwe SSD aangesloten en een opstartbare USB erin gedaan.
Opstartvolgorde naar de USB gezet en na het opstarten gezegd dat hij het opstarten moest repareren.

Opstartvolgorde teruggezet naar de SSD en weer opgestart. Kan weer niet opstarten.

Hij start ook niet meer met de USB op.

Ik heb toen een Windows 10 versie aangeschaft en deze kon ik downloaden. Dus ik heb geen installatie DVD.

Ik weet nu niet meer hoe ik verder moet. Ik hoop, dat jij mij nog kunt helpen.

In de Bios ziet hij de nieuwe SSD wel staan

Ik weet niet hoe ik de Bios moet resetten
 
Laatst bewerkt:
U heeft Windows 10 dus u moet de Media Creation Tool downloaden voor uw Windows 10 versie (Home of Pro). Daarmee maak je een opstartbare USB stick van minimaal 8 Gigabyte. Op een DVD past het niet. Opstartende vanaf deze stick zou Setup het opstarten automatisch moeten repareren. Dus voordat de opties komen.

De schijf waar Windows op staat is altijd de C schijf. Deze moet bovenaan in de opstartvolgorde staan, voorlopig na de USB stick.
 
De nieuwe SSD heb ik geen letter gegeven, omdat ik al een C: had (de oude SSD).

Ik ben nu een nieuwe opstart USB aan het maken op een andere pc en dan maar weer kijken of het lukt.

PC waarop de gegevens op de USB worden gezet is een oudje. Niet zo snel dus. Ik laat hem rustig zijn gang gaan en ga morgenavond weer verder.

Bedankt voor je hulp
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe SSD heb ik geen letter gegeven, omdat ik al een C: had (de oude SSD).
Wanner doe je dat en hoe doe je dat?
Direct na het klonen? vanuit de Windows die op dat moment op de oude schijf draait ga je wat veranderen op de nieuwe SSD?
Als je dat gedaan hebt, doe de kloon actie maar weer opnieuw in de hoop dat je met die actie op de oude ook niks beschadigd hebt.

Waarom mag dat niet?
Direct na het klonen is het Windows systeem exact het zelfde. Heb het in 2017 al genoemd, de UUID waarde van de schijven zijn dan ook exact gelijk. Onder Linux verander je dat meteen (ook in fstab)zodat Linux weet naar welke schijf het echt kijkt. Bij Windows is dat heel veel lastiger, dus je moet na het klonen meteen de PC uitzetten en de alleen de nieuwe SSD gebruiken, de oude moet altijd losgekoppeld worden. Windows kan in problemen komen als er 2 identieke schijven in een systeem zitten.

Dus opnieuw klonen.

Ik zou liever een ander kloon programma gebruiken, bijv Aomei Backupper Free.
Maar dat kan altijd nog als je de oude maar niet verandert.


Ik ben nu een nieuwe opstart USB aan het maken op een andere pc en dan maar weer kijken of het lukt.
PC waarop de gegevens op de USB worden gezet is een oudje. Niet zo snel dus. Ik laat hem rustig zijn gang gaan en ga morgenavond weer verder.
Of je zet de schone installatie gewoon hier mee door, das altijd goed.
Succes.
 
USB-stick geplaatst en opstartherstel gestart.

Ik kreeg de melding: "kan niet worden hersteld met opstartherstel

Ik heb met de Dos-prompt nog even naar de schijven gekeken.

Dit ziet er als volgt uit:

D t/m F zijn 4 partities op een grote interne schijf

G is de USB stick

En H is de nieuwe SSD met de clone-bestanden er op
 
Mijn ervaring is dat erg lastig is om dit te repareren als je geen goede backup/image hebt.
Professionals kunnen via de command line soms nog wel eens wat doen, maar hebben vooral zij kaas van gegeten, zelf zorg ik voor backups/images.

Mijn advies: Herhaal de kloon actie exact zoals je deed.
Maar zet na het klonen de PC direct uit, helemaal niks anders doen na het klonen op een van de SSD's.
Dan de nieuwe SSD alleen in de PC en testen of het dan wel gelukt is.

Als dat weer met een knipperende streepje eindigt: Kijk of iemand je nog tips kan geven, ik moet zo aan het werk.

Vanavond kan ik je als dat nog nodig is mss helpen. Maar mss is dat niet meer nodig, first things first.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan