Kan in Windows 10 geen foto-bestanden meer bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Berichten
368
Mijn PC draait onder Windows 10.

Mijn systeem-schijf (C:) is een SSD en verder heb ik een grote schijf met meerdere partities op staan.

Tijdens het opstarten gisteren en vandaag ging het systeem een Chkdsk uitvoeren en repareerde de c-schijf. Wat ik op zicht al vreemd vond, want dat heeft hij nog nooit gedaan.

Sinds gisteren ging het uitpakken van gedownloade bestanden in Spotnet ook al niet meer automatisch en moest ik met de hand doen.

Op dit moment kan ik geen foto-bestanden meer openen. De pc geeft een bestandssyteemfout (-2147219196). Zie bijlage

Ik weet verder niet hoe ik dit moet oplossen. Zou het misschien het einde van mijn SSD zijn?

Bekijk bijlage 356425
 

Bijlagen

  • foutmelding 25-3.PNG
    foutmelding 25-3.PNG
    8,1 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom 2 x een topic erover?
Hoeveel ruimte is er nog vrij op de SSD war je het merk en type niet van vermeld.
 
Sorry, dan moet ik mijn pc openmaken en de ssd eruit halen. Daar heb ik eigenlijk niet zo veel trek in. Maar als het echt belangrijk is, dan wil ik dat wel doen.

Het is een SSD van 120 Gb en er is nog 7,5 Gb beschikbaar
 
Voer dit eens uit in de Powershell?

Code:
	Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

En herstart je PC daarna.
Dit installeert een aantal app's opnieuw.

Als je wilt zien welk merk/model SSD je hebt, dan kan je dat gewoon in het BIOS zien.
Daar hoef je niet je kast speciaal voor open te maken.
 
Laatst bewerkt:
Deze regel in de dos-prompt uitvoeren: Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”} ???
 
Deze regel in de dos-prompt uitvoeren: Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”} ???

Nee, de Powershell. Dat is de moderne versie van de DOS-prompt.
Powershell zit verder gewoon in Windows.

Verder werkt je bijlage niet door een bug op dit forum.
Afbeeldingen kan je beter op www.imgbb.com uploaden en hier plaatsen.
Bovendien kan je ook je bericht hier aanpassen in plaats van steeds een nieuw bericht aan te maken. ;)
 
Laatst bewerkt:
misschien een domme vraag, maar hoe kom ik in de powershell

oh dat had ik niet gezien "aanpassen "


Powershell kan ik niet opstarten. Geeft een foutmelding

https://ibb.co/cJVtBtH
 
Laatst bewerkt:
Gezien..
Ik raad aan om dat commando eens uit te voeren.
Powershell zit gewoon in Windows als je erop zoekt.
 
Sorry, dan moet ik mijn pc openmaken en de ssd eruit halen. Daar heb ik eigenlijk niet zo veel trek in. Maar als het echt belangrijk is, dan wil ik dat wel doen.

Het is een SSD van 120 Gb en er is nog 7,5 Gb beschikbaar
Dus je verwacht wel van ons hulp maar zelf wat info geven is teveel moeite?

Veel te weinig ruimte, dient minimaal 24GB te zijn, 20%.

Tis een Crucial, overigens, tool ervoor.
https://www.crucial.com/support/storage-executive
 
sorry lange pier, maar ik ben niet zo handig hiermee, om er een schijf uit te halen.

F-secure van Ziggo start niet op, ik zie maar een cirkeltje draaien en er gebeurt verder niets.

Kan ik de tool van crucial gewoon uitvoeren?


sfc geeft ook een toepassingsfout!!!

Hieronder het rapport van crucial

https://ibb.co/q0T6F2Q
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je die eruit halen?

Als ik zo hoor mankeert er meer aan de PC dan ik verwacht had.
Alles loopt blijkbaar tegen een error aan.

Probeer eens in de DOS-prompt deze uit te voeren. Dit scant naar problemen in Windows.
Code:
sfc /scannow
 
Veel te weinig ruimte, dient minimaal 24GB te zijn, 20%.
Maak eerst eens ruimte vrij, tool wil nu ook niet installeren.
Schaf een grotere SSD aan als je geen andere opslag ruimte hebt, dingen kosten niet zo veel meer.
 
Ben al aan het opruimen. ik heb nu al 12,2 Gb ruimte vrij.

Ik zal een nieuwe schijf kopen, maar hoe kan ik het beste een backup van mijn c-schijf maken, zodat ik hem later op de nieuwe schijf kan terugzetten. Ik heb een officiële versie van Nero
 
Sorry, wat bedoel je met deze regel: En clonen kan later als je een grotere schiif hebt en een enclosure.

En welk merk en type is een goede SSD en hoe groot moet hij zijn 250 Gb?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan