Derde combobox afhankelijk van keuze 2 andere comboboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhdw

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
166
Goedemiddag,

ik loop vast met de rowsource van de combox "Product Doel".
Kies ik bijv. bij "Product Bron" A2_LEFT en bij "Onderhoud" Onderhoud A dan wil ik bij "Product Doel" alleen de producten kunnen kiezen waarbij nog geen onderdelen of niet alle alle onderdelen van A2_LEFT ingevuld zijn.
Kies je nu bij "Product Doel "A2_RIGHT" dan krijg je een melding dat alle onderdelen van A2_LEFT er al in staan. Het zou dan zo moeten zijn dat "A2_RIGHT" niet meer in de lijst staat.
Als je A3_LEFT zou kiezen dan krijg je de onderdelen te zien die er nog niet in staan. Na toevoegen zijn dan de onderdelen bij A2_LEFT en A3_LEFT (alleen bij Onderhoud A) gelijk.

Ik weet dus niet hoe ik de rowsource van "Product Doel"moet opbouwen zodat ik bij "Product Doel" alleen de producten krijg te zien waarbij niet alle onderdelen uit de combinatie "Product Bron" en Onderhoud" staan.

Hopelijk heeft iemand op dit forum een oplossing voor dit probleem.

Alvast bedankt

Gr. Jan
 

Bijlagen

  • Help_mij.zip
    120,3 KB · Weergaven: 23
Vast wel :). Ik kijk er straks wel even naar. Klinkt niet zo ingewikkeld namelijk.
 
Goedemiddag,

Het blijft oorverdovend stil, blijkbaar is het toch ingewikkeld.

Zou iemand op dit mooie forum er nog eens naar willen kijken?

Alvast bedankt.

Gr. Jan
 
Ben er nog mee bezig :). Dus het lag niet helemaal op zijn achterste :d
 
Ik ben er zelf ook nog mee bezig, ik zit zelf te denken aan een tijdelijke tabel die gevuld wordt met alle onderdelen die voor een bepaald onderhoud nodig zijn. Maar misschien is er wel een beter idee.

Doe maar rustig aan.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr. Jan
 
... ik zit zelf te denken aan een tijdelijke tabel die gevuld wordt met alle onderdelen die voor een bepaald onderhoud nodig zijn.
Lijkt mij nergens voor nodig. Als dat al nodig zou zijn, zit er een ontwerpfout in je database.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan