findstr en spaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag

Als ik in een dos simulatiebox (windows 10) findstring wil gebruiken, krijg ik steevast de "cannot open" bij diverse filenames en ik neem aan dat de reden daarvoor is dat er spaties in de filenaam dan wel het pad er naar toe zitten. Hoe kan ik die escapen? Ik heb dubbele aanhalingstekens gebruikt
findstr /s /p "zoekstring" "*.*"
maar helaas lost het dat niet op.
Weet iemand een oplossing?

groetjes, Anjo
 
Ik denk eerder dat het gaat om bestanden die door een ander programma al geopend zijn.
 
Nee, het zijn geen bestanden die in gebruik zijn. Het zijn steevast bestanden met een spatie in de naam vandaar mijn veronderstelling.
 
Ok. Probeer het eens zo:
Code:
findstr /s /p /c:"zoekstring" *
 
kortere namen met een spatie pakt ie wel. Zou het te maken hebben met de lengte van de naam?

groetjes, Anjo
 
Ik denk dat het dan gaat om de lengte van het complete pad naar het bestand.
 
sorry, dat bedoelde ik ook. de volledige naam, dus inclusief het pad...
Kan ik dat met findstr omzeilen om te kijken of dat het probleem is?

groetjes, Anjo
 
Volgens mij is de maximale lengte 260 tekens, dus als je daar overheen gaat zou dat de oorzaak kunnen zijn.
 
maar dan zou het operating systeem die naam toch niet accepteren?

groetjes, Anjo
 
Dat is nu juist het rare, dat gaat dan soms weer wel.
WWW = Wondere Wereld van Windows.
 
:D

Accepteren dan maar. Kortere namen lost het voor nu niet op....
met dank voor het meedenken!
 
Sowieso doet mijn verkenner de stomste dingen. De filenaam die ik op mijn scherm zie is soms niet de naam die het systeem heeft. Zo kan ik het (echt!) voor elkaar krijgen om twee files met dezelfde naam te zien. Die hebben dan blijkbaar intern niet dezelfde naam maar verkenner laat wel dezelfde naam zien. Dat is dus echt waar. Microsoft forum wilde het niet geloven tot ze een screenshot zagen. Ook opent ie soms een compleet andere file in een andere dir als ik op een filemaan klik om die te openen...
maar goed, dat doet niet ter zake. met dank voor de hulp!

groetjes, Anjo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan