Kan niet kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb mijn C-schijf verdeeld in 2 partities. de ene (C) staat de besturing en de andere (D) staat data.
Nu wil ik de data kopieren naar een externe schijf, maar dan krijg ik de melding:
Kan geen gegevens van het bronbestand of bronschijf lezen.
Wat te doen om toch te kopieren?
 
1. De computer niet uitschakelen maar herstarten
2. Bestandsnamen controleren
3. Open bestand in een ander programma
4. Open bestand op een andere pc
5. chkdsk /f uitvoeren is schijfcontrole
6. Windows updaten
7. sfc /scannow uitvoeren

Plaats een screenshot van de schijven zichtbaar onder > Schijfbeheer
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo zie is D: een tweede schijf en is er geen sprake van een datapartitie op schijf 0 (C: )

Bij mij staat bij een interne extra schijf alleen In orde (Primaire partitie) en niet In orde (Actief, Primaire partitie). Weet niet of dat bij jou de oorzaak is.
 
Laatst bewerkt:
Ongeldige bijlage! Bijlages uploaden via editor > Geavanceerd en klik op de paperclip en volg aanwijzingen. Klaar? Kies weer de paperclip en plaats bijlage.
 
Hier is-ie
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    21,3 KB · Weergaven: 23
Breng de onderliggende schijf weer online. Wanneer de schijf weer de status Online heeft, moet het volume weer de status In orde krijgen. Als de status In orde (risico) zich blijft voordoen, is de schijf waarschijnlijk defect.

Klik in Schijfbeheer met de rechtermuisknop op de schijf en klik vervolgens op Schijf opnieuw activeren om de schijf weer online te plaatsen. Als de schijfstatus Offline blijft, controleert u de kabels en de schijfcontroller, en controleert u of de schijf fysiek in orde is. Los de problemen op en probeer de schijf opnieuw te activeren. Als dit is gelukt, hebben de volumes op de schijf weer de status In orde.

Wacht het advies af van schijfdeskundigen want verkeerde handelingen kunnen tot gegevensverlies leiden.
 
Laatst bewerkt:
A. Ik heb de schijf weer geactiveerd en nu zijn ze in orde.
B.Ik heb de schijf waar de data naar toe moet geformatteerd en nu is alles weer OK.
Bedankt.
Groet,
Martin
 
Mooi zo.:thumb: Geen gegevensverlies?
 
Die geformatteerde schijf bevatte geen belangrijke gegevens, dus is nu helemaal schoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan