• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelfde waarde weergeven op ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

pgiesbers

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2021
Berichten
5
Goedendag,

Ik probeer al een aantal dagen iets te maken excel, maar ik heb de hoop opgegeven dat ik er zelf uit kom.
In bijgevoegd bestand staan 4 tabbladen:
- Personeel (niet relevant voor deze vraag)
- Afleveringen (niet relevant voor deze vraag)
- Uitleveringen
- 23-08-21

Wat ik graag wil bereiken is zodra op het tabblad "Uitleveringen" de datum 23-08-21 word ingevuld de hele rij ook verschijnt in het tabblad "23-08-21".
Nu heb ik een aantal dingen geprobeerd met ALS en INDEX, maar ik ben hier niet zo in thuis.

Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?
Misschien een belangrijk punt is dat dit bestand op een SharePoint gebruikt moet kunnen worden door meerdere gebruikers.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Paul Giesbers

(ik heb fictieve namen/telefoonnummers/adressen gebruikt in het voorbeeld)
 

Bijlagen

  • Uitleverplanning 2021.xlsx
    40,3 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Dit wat je bedoelt?
De formule in C4 (Blad 23-08-21) kun je gewoon naar rechts en naar beneden doortrekken...
Hoewel ik niet begrijp waarom je voor iedere datum een ander tabblad wilt hebben...
 

Bijlagen

  • Kopie van Uitleverplanning 2021-1.xlsx
    44,9 KB · Weergaven: 13
Dit wat je bedoelt?
De formule in C4 (Blad 23-08-21) kun je gewoon naar rechts en naar beneden doortrekken...
Hoewel ik niet begrijp waarom je voor iedere datum een ander tabblad wilt hebben...

Goede Dag,

Volgens mij niet helemaal. De bedoeling is dus dat er ook voor 24-8-2021, 25-08-2021, etc. een extra werkblad komt waar de informatie automatisch op word ingevuld.
De reden waarom wij dit nodig hebben is omdat er heel veel mensen in deze excel gaan werken en we niet constant filters over het "hoofdblad" zoals wij het zo mooi noemen willen hebben.

Alle werkbladen worden ook beveiligd zodat er ook niet op verschillende plekken wijzigingen worden doorgevoerd.
Hopelijk heb ik het zo iets beter geformuleerd en uitgelegd :D.

Maar super bedankt voor de hulp alvast!!
 
Laatst bewerkt:
Rest natuurlijk de vraag: Op WELK blad wordt gewerkt, en welke juist NIET?

En verder: In de meeste Excel versies kun je bij mijn weten max 255 tabbladen aanmaken. Kom je dus te kort voor een jaar. En waarom zou je dit willen? In een mum van tijd wordt zo`n bestand loodzwaar...

Een mooi voorblad met slicers om eea overzichtelijk te maken is toch ook voldoende?
 
Rest natuurlijk de vraag: Op WELK blad wordt gewerkt, en welke juist NIET?

En verder: In de meeste Excel versies kun je bij mijn weten max 255 tabbladen aanmaken. Kom je dus te kort voor een jaar. En waarom zou je dit willen? In een mum van tijd wordt zo`n bestand loodzwaar...

Een mooi voorblad met slicers om eea overzichtelijk te maken is toch ook voldoende?

Op de bladen, Personeel, Afleveringen en Uitleveringen word gewerkt.
Ook is deze excel maar actief tot eind september dus dat zijn maximaal 40 tabbladen.

Maar het voorstel van een voorblad klinkt ook intressenant, maar ik heb nog geen visualizatie hierbij.
Is dat iets waar u een voorbeeld van zou kunnen maken? Dat is niet iets wat in mijn straatje valt van Excel maar zodra ik het een keer zie kan ik het mogelijk meer gaan gebruiken!
 
Ik heb wat "geknutseld".

Alles toevoegen of veranderen IN DE FORMULIEREN, dan blijft je database heel...
In de formulieren zit een zoekbox, waar je alle in kunt vullen. Hoe dichter bij je zoekdoel, hoe kleiner de lijst in de ListBox wordt. Dus je kunt gewoon een datum invullen en alle items op die datum worden getoond.

Met de slicers op het Hoofdblad kun je bv een nummer selecteren, en dan zie je in de andere slicers de verdere gegevens. Ik heb niet overal een slicer voor gemaakt, omdat ik natuurlijk niet weet wat er relevant is voor jullie om te zien.En in de formulieren kun je ALLES terugvinden...

Laat maar weten wat je er mee kunt,

Groet,

Maarten
 

Bijlagen

  • Uitleverplanning 2021-1.xlsm
    86,4 KB · Weergaven: 59
Ik heb wat "geknutseld".

Alles toevoegen of veranderen IN DE FORMULIEREN, dan blijft je database heel...
In de formulieren zit een zoekbox, waar je alle in kunt vullen. Hoe dichter bij je zoekdoel, hoe kleiner de lijst in de ListBox wordt. Dus je kunt gewoon een datum invullen en alle items op die datum worden getoond.

Met de slicers op het Hoofdblad kun je bv een nummer selecteren, en dan zie je in de andere slicers de verdere gegevens. Ik heb niet overal een slicer voor gemaakt, omdat ik natuurlijk niet weet wat er relevant is voor jullie om te zien.En in de formulieren kun je ALLES terugvinden...

Laat maar weten wat je er mee kunt,

Groet,

Maarten

Dag Maarten,

Dit is echt geweldig! Super bedankt voor je hulp ik ga er verder mee aan de slag!

Groet, Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan