• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitzondering op verschuivingsformule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bloem33

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2021
Berichten
36
Goedemorgen,

Ik zit met de volgende vraag:

Ik heb een planning gemaakt en daar een verschuivingsformule toegepast om vertragingen op activiteiten in een keer door te schuiven. Het probleem hierin is de zondag. Door opdrachten bijv 3 dagen op te schuiven kan deze uiteindelijk op een zondag te recht komen. Waardoor ik deze planning alsnog handmatig moet aanpassen. Het makkelijkste zou zijn de zondagen uit de planning te verwijderen, maar er zijn bij uitzondering toch dagen dat op deze dagen activiteiten plaats vinden. Hoe kan evoor zorgen dat ik de activiteiten die bij vertraging uitkomen op zondag, automatisch verschuiven naar maandag?

=@OFFSET(D95;0;D$9;;)
 
Laatst bewerkt:
Als verschuiving uitkomt op zondag er 1 bij optellen.
 
Ja, dat heb ik ook geprobeerd, maar toch kom ik er niet uit.

Stel ik heb een activiteit op donderdag, deze is vertraagd met 3 dagen. Dan moet de cel inhoud (celinhoud zijn getallen ) automatisch ipv zondag door worden geschoven naar maandag). Zou je mij kunnen zeggen hoe die formule er dan volgens jou uit moet zien? Ik zie het niet meer..

@OFFSET(D178;0;D$92;;)
 
gebruik deze formule ergens (vermoedelijk je D$92) in je verschuiving.
Daarin staat je weekendregeling en eventueel je feest- en vakantiedagen
Code:
=WERKDAG.INTL(A1;A2;1)-A1+1
 
Laatst bewerkt:
De hele offset functie is niet nodig. Hiervoor is functie zoals door cow18 omschreven voor bedacht. in bijlage een demonstratie, zelfs met enkele feestdag erin (NB voortaan graag zelf voorbeeld plaatsen...)
 

Bijlagen

  • vb_bloem33 (AC).xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 17
Waar moet ik wezen in het document?

En met een wachtwoord erop kan ik weinig uitproberen...
 
Sorry, dat ging niet goed.

Zoals deze is opgebouwd is de middelste planning de huidige, in de onderste planning staat de formule
 

Bijlagen

  • Copy of Voorbeeld Planning.xlsx
    191,5 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan