Afdrukken te licht HP Laserjet 3320

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.660
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Altijd goed geweest, laatste tijd niet. Excel afdrukken met rasterlijnen. Deze zijn nauwelijks zichtbaar en is altijd goed geweest. Letters ook zeer licht grijs en niet zwart. HP LaserJet 3320. Eco uitgeschakeld en 600 dpi. Alles nagekeken, ik kan het niet ontdekken hoe zwarter af te drukken. Er zit een volle originele tonercartridge in.

Opvallend is dat rond de pagina (Excel-selectie) wel een kaderlijn staat die wel duidelijk (zwart) is.
Wat kan ik nog doen?
 
Testpagina afdrukken, zou ik zeggen. Kijken of die wél goed is. En eventueel een Word document o.i.d.
 
De testpagina is zeer slecht/heel lichtgrijs.
HP Print Device UPD PCL5
DOT4_001
Gegevensindeling RAW
Afdrukprocessor hpcpp180
edit:
Ook de Word-pagina is zeer slecht/heel lichtgrijs.
Dan ben ik besodemietert met de cartridge. Deze zat in een originele HP verpakking en ook op de cartridge staat HP en dan is daar mee gemanipuleerd, anders kan ik geen verklaring vinden.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk heb je wel een echte, maar eentje die al lang op de plank lag.
Heb je al geprobeerd voorzichtig te schudden met de cartridge, bij 'te lang' liggen, wil de toner soms onderin blijven liggen/plakken, schudden helpt dan soms.

[edit]
Beschikt de printer over een zelftest en heb je die al geprobeerd?[/edit]
 
Laatst bewerkt:
De zelftest was onder Windows > Instellingen. Ik heb geschud en zal nogmaals schulden. Even kijken waar de zelftest van de printer zelf zit.

Edit:
Ik heb geschud en nog eens geschud. Helpt weinig. Menu van de printer helemaal doorlopen en kan geen zelftest vinden. Wel een demo-pagina en die is ook licht grijs en niet zwart.
 
Laatst bewerkt:
Heeft de printer een keuze tussen Grijstinten en Zwart/Wit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan