Stereo mix in windows 10 niet meer mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

shatred69

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
22
Ik kan me nog herinderen dat ik jaren terug de stereo mix functie onder "recording devices" in windows heb gebruikt, enkel kan ik het nu niet meer aan de praat krijgen.

Wat ik wil bereiken:

Ik heb een 3.5m kabel vanaf mijn tablet naar mijn pc lopen ( ik heb alle 6 verschillende audio inputs/output poorten geprobeerd op mijn pc )

Vervolgens wil ik dat mijn pc dit audio signaal opvangt, en het direct weer afspeelt over zijn eigen audio output, in dit geval zou dat een usb headset zijn, in het verleden speelde ik het signaal direct door naar de 3.5m output jack.

Ik loop nu tegen het probleem aan dat mijn stereomix functie helemaal niets maar dan ook niets opvangt aan audio. Dan wel met de "listen to this device" optie aan of uit. Geen verschil.

Het lijkt dus, alsof mijn pc het audio signaal wat vanaf mijn tablet komt, niet wilt accepteren als een audio input signaal.


Het betreft een Gigabyte GA-Z97-HD3 Laatste revisie.
In dit geval in combinatie met een logitech G935, ook heb ik geprobeerd om als audio output een oude simpele 3.5m headset te gebruiken, en ik krijg hetzelfde resultaat.



Edit*

Blijkbaar heb ik een front panel waar ook een audio input inzit, zodra ik hier de 3.5m kabel in plug die vanaf de tablet loop verschijnt er ineens een 2e "microfoon" optie onder "recording devices". Zodra ik "listen to this device" aanzet op hem ontvang ik ineens het geluid wat van mijn tablet komt als audio signaal.

Vreemd, want dit werkt niet als ik diezelfde kabel aan de achterkant in de mic in jack doe.


Oke, dus waar ik vroeger stereo mix voor gebruikte, kan ik nu gewoon de microfoon input voor gebruiken blijkbaar..


Probleem opgelost denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan