• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek laten "mee volgen" met vooruitgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

janloomans

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
30
Hi allemaal

ben een worksheet aan het maken om wat investeringen bij te houden. Nu wou ik dit opeen grafiek laten plotten naarmate de vooruitgang.

het probleem waar ik op stuit is het volgende:
Ik wil een grafiek van de volledige looptijd (laten we zeggen, 200 dagen). Nu is de grafiek meteen uitgezet voor 200 punten op de horizontale as. Als er dan maar 3 dagen zijn ingevuld, het je een grafiek die maar voor 1% is ingevuld. Kan ik het niet zo instellen, dat de horizontale as dan maar 3 (of dan 10 ofzo) punten heeft, in plaats van de volle 200 ?

Bedoeling is dat ik dagelijks een resultaat invul. en dat de grafiek dan bijwerkt. Dus als ik 150 dagen ver ben, staat de horizontale as op 150 onderverdelingen, ...

hoop dat dit iets of wat duidelijk is ?

thanks alvast !
 
je kan met een gedefinieerde naam gaan werken, zodat je x-as en je data maar die omvang aannemen zoals ze al ingevuld zijn. Peanuts eigenlijk, dat is zo te tonen in een voorbeeldbestandje.
 
Dankjewel alvast voor je reactie

in bijlage een voorbeeldje.
 

Bijlagen

  • voorbeeld_helpmij.xlsx
    16,8 KB · Weergaven: 19
2 gedefinieerde namen, mijndatum en mijnsaldo.
Grafiektype is nu geen lijngrafiek meer, is nu spreiding.
Er wordt er wel van uitgegaan dat als je bv. aan dag 150 bent, dat er ook 150 waarden staan, dus die B-kolom is een aaneengesloten blok van 150 getallen (met aantal tel je getallen)
 

Bijlagen

  • voorbeeld_helpmij.xlsx
    21,3 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan