cookie meldingen verstoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Bij het gebruik van Google chrome (maar ook bij andere browsers), krijg ik bij heel veel sites de melding: "Accepteert u het gebruik van cookies?"

(waarschijnlijk een bekend probleem).

Wat is nu de meest aangerade oplossing om deze meldingen niet meer constant te zien en deze te moeten accepteren (of wegklikken)?

Ik heb al in Chrome ingesteld staan dat cookies worden verwijderd na het afsluiten van de browser, dus ze mogen best even tijdelijk worden opgeslagen.

Alvast bedankt.
 
Feitelijk is het geen probleem, maar een wettelijke regel.
Die meldingen zijn gewoon meldingen die de sites ingebouwd hebben. Voor Firefox en Chrome bestaat er een I don't care about cookies plugin. Het kan alleen wel eens zo zijn dat sommige sites niet helemaal lekker ermee omgaan omdat ze overal maatwerk gebruiken. In dat geval is het een kwestie om bij rare effecten bij het laden van die site de bewuste site te white-listen.
 
Laatst bewerkt:
Feitelijk is het geen probleem, maar een wettelijke regel.
Het is wel een probleem aan het worden. Kijk Helpmij.nl vraagt simpel met een button om toestemming cookies te plaatsen. Klikken en klaar maar heel veel websites en met name Google zeuren en blijven zeuren. Ik kan het niet eens nadoen maar het is een feit. Vooral wisselen van IE naar Edge met Google vertaling en dan begint het gezeur weer. Om ziek van te worden. Ook RTL-pagina's zijn berucht om hun cookies. Soms hebben ze hele lijsten die je dan kan nalopen om voorkeursinstellingen van de cookies te doen.

Ik heb direct al gezegd er zou één centraal punt moeten zijn waar je jouw voorkeuren eenmalig voor webpagina's zou moeten kunnen instellen. Nu moet je bij alle websites apart klikken en/of de voorkeuren instellen.
 
Laatst bewerkt:
Als aanvulling op het antwoord van PHP4U
Installeer ook Cookie AutoDelete
Met de plugin VanPHP4U worden de meeste vragen om cookies te accepteren onderdrukt en bij het verlaten van de website worden de cookies verwijderd door CookieAutoDelete.
Je kan in Cookie Autodelete ook sites whitelisten waarvan de cookies mogen blijven staan (zoals helpmij;))
 
worden de meeste vragen om cookies te accepteren onderdrukt

Dan klopt er toch iets niet. Het is een wettelijke 'vraag' en die moet beantwoord worden. Dus doet AutoDelete dat en welk antwoord geeft die dan? Chrome en Google kennende zal die dan cookies accepteren. En cookies deleten en whitelisten gaat uitstekend met de CCleaner.
 
Firefox heeft daar een add-on voor ("I don’t care about cookies"). Mss Chrome ook wel?
 
Cookie Autodelete onderdrukt geen cookies, die verwijdert alleen ongewenste cookies.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Pagadder
Van die onfatsoenlijke antwoorden ben ik niet gediend. Ik denk dat ik mgroen1 in post 1 heel goed heb begrepen. Cookies tijdelijk opslaan en later deleten ziet hij niet als probleem. Wel ziet hij de voortdurende meldingen/vragen om cookies te accepteren als een "probleem", maar dat is wettelijk zo geregeld. Beter kun je zeggen > hij vindt die voortdurende meldingen vervelend, lastig en ongewenst en daar ben ik het met hem eens.

I don't care about cookies plugin. Het kan alleen wel eens zo zijn dat sommige sites niet helemaal lekker ermee omgaan omdat ze overal maatwerk gebruiken.
Daar kan ik dan uit afleiden dat het programma de cookies automatisch afwijst, want dan kunnen bepaalde zaken niet meer goed werken op een website.

Jij schrijft in post 4: "meeste vragen om cookies te accepteren onderdrukt"

In post 7 schrijf je: "Cookie Autodelete onderdrukt geen cookies"


Overigens kan iedereen wel eens wat over het hoofd zien en iets niet goed lezen of begrijpen. Dat mag geen reden zijn om iemand op een onheuse manier te benaderen. Schrijf over de inhoud en niet op de persoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens kan iedereen wel eens wat over het hoofd zien en iets niet goed lezen of begrijpen. Dat mag geen reden zijn om iemand op een onheuse manier te benaderen.
Dat is toch uw nationale sport.
In post 7 schrijf je: "Cookie Autodelete onderdrukt geen cookies"
Wie zit hier nu te kakelen?
JIj dus want, je kan nog altijd niet lezen.
I don't care about cookies
onderdrukt cookies en niet Cookie Autodelete.
Ik zit nog altijd te wachten op een meerwaarde van jou om het probleem van TS verder op te lossen.

Van die onfatsoenlijke antwoorden ben ik niet gediend.
Jij bent de uitvinder van onfatsoenlijke antwoorden, ik zou mijne kak inhouden moest ik van jou zijn.
 
Misschien wordt het tijd dat jullie eens lezen wat deze extensie eigenlijk doet..?
This browser extension removes cookie warnings from almost all websites and saves you thousands of unnecessary clicks!
In most cases, it just blocks or hides cookie related pop-ups.
When it's needed for the website to work properly, it will automatically accept the cookie policy for you (sometimes it will accept all and sometimes only necessary cookie categories, depending on what's easier to do). It doesn't delete cookies.

Jullie mogen zelf uitmaken wie er gelijk heeft....fijne Pasen.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan