Actie bij verlaten invoerveld werkt niet (zoals ik wil)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
147
Ik heb een een formulier in tabelopmaak als subformulier.
Bij één van de invoervelden wil ik bij het verlaten van dat veld een controle uitvoeren of dat veld gevuld is (is onder bepaalde condities verplicht)
Dit werkt prima... Bij de eerste record maar niet bij alle andere records...
Hoe komt dat? en belangrijker: "hoe kan ik dit oplossen"
Hieronder het VBA scriptje


Code:
Private Sub Geven_Exit(Cancel As Integer)

If Voorwaarde = True Then
    If Geven = "" Then
        MsgBox "Geven aan is verplichte invoer"
        Geven.SetFocus
    End If
End If

End Sub
 
Post een voorbeeldje. Dit soort acties in subformulieren is altijd tricky, omdat je in essentie maar één veld hebt in het formulier, maar er meerdere ziet. In een enkelvoudig formulier heb je dat probleem niet. Sowieso zijn acties innsubformulieren op basis van Gegevensweergave lastiger dan op basis van een doorlopend formulier. Die zien er daarnaast ook veel gelikter uit.
 
Ik kan het probleem niet reproduceren in een voorbeeld. Het origineel is wat lastig ivm. ziekenhuisdata...
Ik kom er op terug
 
Als je de benodigde onderdelen (tabellen, formulieren) kopieert zonder data, kun je volgens mij wat dummy records vullen die het probleem zouden moeten kunnen reproduceren. Als dat niet lukt (het reproduceren) dan zou je kunnen concluderen dat het probleem dus niet in je formulieren zit, maar ergens anders.
 
Tja, tóch een onoverkomelijk probleempje denk ik.
Op mijn werk werken we met een virtuele werkplek, dat betekent dat alles via het netwerk gaat.
Bij het "uitkleden" van de database kreeg ik het vernoemde probleem, echter bij veel testen begon de boven genoemde actie steeds beter te werken, dat is dus vreemd.
Dus heb ik de database verhuisd naar mijn eigen laptop waar het probleem dus helemaal niet bestaat.
Een soortgelijk probleem heb ik ook al eens gezien bij mijn "duo" die een basiscursus access deed waarvan een praktijkvoorbeeld hier niet werkte, in het weekeinde, bij mindere netwerkbelasting denk ik, werkte het weer wel.
Het is dus geen onduidelijkheid in Access of een fout in mijn opbouw of VBAscript maar het gevolg van een, waarschijnlijk, te trage verwerking van instructies op een virtuele werkplek.
Niet opgelost dus, maar wel verklaard. Vervelend!
(Misschien dat het strakst, na de bouw, in runtime wel goed loopt)
Bedankt voor het meedenken!
 
Als de complete applicatie/database 'aan de andere kant' staat zou het niet zoveel uit mogen maken; dan verstuur jij alleen de opdrachten. Dat zijn maar kleine stukjes data. Mag geen probleem zijn. Anders wordt het als je een FE aan jouw kant hebt, en een BE aan de andere kant, want dan wordt er veel meer data heen en weer gepompt. Dus dan kan ik het me wel voorstellen. Zelf werk ik ook al (ondertussen veel meer dan een jaar) vanuit huis middels een Citrix connectie, dus veel virtueler kunnen we het niet maken, en ik constateer ook dat op sommige dagen/momenten de verbinding gewoon meerdere keren wegvalt, en op andere dagen helemaal niet. En dat heeft dan allemaal met drukte op de lijn te maken, denk ik. Maar dat heeft zelfden consequenties voor de databases, omdat die allemaal virtueel worden aangesproken. Dus met heel weinig data overdracht.
Dus dan zou het slim zijn in jouw geval om de dataoverdracht zoveel mogelijk te beperken, en zoveel mogelijk lokaal te verwerken. Moet wel kunnen natuurlijk :).
 
Klopt, echter werken wij uitsluitend met thin clients en kunnen niet lokaal werken. De thuisconnecties worden met VMware gerealiseerd, werkt in de regel best goed.
Maar ik ondervind de problemen ook gewoon op het netwerk.
Alles dat wij maken/bouwen moet om een share worden gezet die vanuit de virtuele werkplek wordt bestuurd. Lokaal op mijn laptop werkt het daarentegen prima.
Ik heb inmiddels de olossing gevonden om een "klaar" knop te maken waarin alle verplicht data worden gecontroleerd.
Dit werkt wel maar is een extra handeling voor de gebruiker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan