Probleem met foto's verplaatsen/kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb ong. 100 foto'sgescanned. Allemaal ong. 1,5MB groot.
Als ik de foto's wil verplaatsen/kopieren of in een programma inladen, dan gaan de eerst 38 goed en daarna duurt het zeker 30 minuten eer dat de rest gebeurd is.
Het zijn allemaal in principe dezelfde soort foto's.
Hoe kan dat? En hoe is dat te verhelpen?
 
Welke methode/programma gebruik je dan? Ik zou altijd eerst kiezen voor kopiëren want deleten kan je altijd. Gaat er iets mis met verplaatsen dan zijn soms de originelen weg.
Wat is de bron- en doellocatie van de bestanden?
 
Ik denk dat één bestand dan corrupt is. Soms zie je dat in verkenner doordat de bestandsnaam vreemde tekens bevat, de bestandsgrootte afwijkend is, er geen miniatuur gemaakt wordt of dat de lijst wel miniaturen of details heeft maar gedeeltelijk en dan is de eerstvolgende waarschijnlijk niet goed. Iedereen heeft dat wel eens, dat je er de vinger ook niet op kan leggen. Anders zou ik steeds de helft kopiëren en uitproberen of de meest verdachte totdat naar boven komt welk bestand fouten bevat.
 
Buiten de eerder genoemde opties, zou je kunnen proberen te kopieren met unstoppable copier.
Die onderneemt meerdere pogingen een bestand te kopieren wanneer de eerste keer mislukt.

Als je het eerder met windows verkenner deed, kan het wel eens misgaan bij grote hoeveelheden bestanden.
Die is daar ook niet voor door ontwikkeld.
 
Het lag aan een paar foto's. Deze verwijderd en de rest kan gekopieerd worden.
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan