Iphone kapot, hoe foto's + video's, etc redden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
1.089
De Iphone van mijn vriendin is kapot, telefoon deed al raar paar dagen, beeld flikkerde bij aan doen.
En nu doet hij helemaal niets meer. Toestel redden heeft geen prioriteit, maar graag willen we wel
de foto's en video's ervan overschrijven naar mijn pc.

Heb gegoogeld en het schijnt dat je dingen kunt redden door naar de cloud of Itunes account te gaan,
of iets dergelijks. Maar die heeft mijn vriendin niet, data staat enkel op telefoon, nergens anders.
Weet ook niet of deze op de simkaart of toestel zelf staat, zou het op simkaart zijn dan kunnen we die
natuurlijk gewoon in ander toestel kunnen stoppen.
Telefoon reageert ook niet wanneer ik deze connect met mijn pc.
(model Iphone is model A1778, Iphone 7)

graag hulp,

Leon
 
Laatst bewerkt:
De SIMkaart bevat niets anders dan de verbinding met de provider, en geen persoonlijke data. Enige mogelijkheid blijft de SDkaart, en anders wordt het een bezoekje aan een reparateur.
 
Jammer maar dit model heeft geen geheugen kaartslot. Het geheugen heet NAND en zit in de telefoon vast gesoldeerd. De telefoon gaat ook niet makkelijk even open maar er moet vanaf een hoek gewrikt worden. Meestal zijn er gereedschap setjes te krijgen om telefoons zo verantwoord mogelijk open te maken.

Veel van de accounts staan nog in de iStore dus op een andere telefoon ingelogd zou je makkelijk de apps weer terug krijgen.

Probeer eerst om de telefoon te repareren en alsnog de data die jullie willen redden over te brengen. Als de telefoon vochtig is geweest dan zou je kunnen proberen om te drogen door warm te maken, zoveel mogelijk te openen en een paar dagen minstens, in een zak met rijst te begraven. Over repareren kan ik verder niet adviseren. Zou je een ander moederbord plaatsen dan doet de telefoon het misschien weer en misschien is het een slecht contact of aansluiting, dat je meteen kan zien

Er bestaat een programmeur voor de NAND geheugens die een reparateur misschien heeft. Hierop aangesloten kan de uit de telefoon verwijderde chip worden gelezen. In deze video kan je die werkzaamheden zien wanneer de poster het geheugen uitbreidt: https://www.youtube.com/watch?v=p-xza8e47_M
 
Je geeft niet heel goed aan wat er precies kapot is; is het alleen het scherm? Dat is nog wel te repareren. Als je een iPhone aansluit op een computer, moet je op de telefoon altijd bevestigen dat je de computer vertrouwt. Zonde scherm zie je dat uiteraard niet, en gebeurt er niets omdat niemand de toestemming bevestigt. Dat geldt overigens ook voor iTunes.

Je ziet nu hopelijk dat het érg onveilig is om a) géén foto’s in de iCloud op te slaan en b) om géén backups van de telefoon op de computer te maken. Hopelijk leren jullie hier van :). Het kan sowieso nooit kwaad om iTunes op een pc te installeren zodat je beheer kan doen op de iPhone. Daar heb je, in tegenstelling tot wat jullie lijken te denken, géén ‘iTunes account’ voor nodig. Je gebruikt daarvoor gewoon je Apple ID, die je uiteraard wél hebt.

Maar goed, kijk dus eerst of je in ieder geval beeld op de telefoon kan krijgen, zodat je de telefoon op een pc (met iTunes dus) kan aansluiten zodat je dan op je gemakje de data kan veiligstellen. Als de telefoon nog werkt, en je sluit hem aan op een computer, zou de Foto’s app de telefoon moeten kunnen zien, en dan de foto’s dus automatisch importeren. Dat gebeurt dus óók niet?
 
Soms hebben mensen dat alleen de achtergrond verlichting van het scherm stuk is, dan kan je wat er op het scherm komt toch nog zien door met een sterk zaklampje er onder een bepaalde hoek op te schijnen. Wanneer dat niet lukt dan is dat het probleem niet. Dit gevoegd bij het advies van OctaFish.
 
Hallo

Dit doet het er niet echt goed uit zien voor u :

"telefoon deed al raar paar dagen, beeld flikkerde bij aan doen"

"Telefoon reageert ook niet wanneer ik deze connect met mijn pc."


Mocht je een u.s.b. voltmetertje hebben .... zoiets:

https://www.benl.ebay.be/itm/USB-Ch...503057?hash=item596456dad1:g:YcsAAOSwmz1gGoNJ

Zou je kunnen controleren of het toestel de batterij nog wil opladen.

Met de door u vermelde symptomen vermoed ik dat dit niet het geval zal zijn ....

Defekt motherboard , met volgens mij een kortgesloten voedingslijn door 1 of meerdere defekte condensatoren (gekend bij apple toestellen).

Dit model is ook nog gekend om audio problemen (audio chip die los komt van het motherboard).

Laten herstellen door een lokale technieker met de nodige ervaring in microsolderen.

Voor zo ver ik weet , mogen de door apple erkende winkels geen motherboards herstellen.

Het geheugen is op het motherboard gesoldeerd , en ook geencrypteerd.

Wacht verdere antwoorden af ... je weet nooit dat er nog iets nuttig voor u uit de bus valt ....

Ik hoop voor u , dat ik geen gelijk heb , of dat uw foutomschrijving volledig verkeerd is , waardoor ik de verkeerde conclusie trek.

Peter
 
Defekt motherboard , met volgens mij een kortgesloten voedingslijn door 1 of meerdere defekte condensatoren (gekend bij apple toestellen).
Ik heb even een uurtje gegoogled, maar alle vertaalsites hebben een Nederlandse vertaling voor 'motherboard'. Ik zal je dat uurtje besparen, en je gelijk de vertaling geven: Moederbord. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen :).
 
Hallo

"Ik heb even een uurtje gegoogled, maar alle vertaalsites hebben een Nederlandse vertaling voor 'motherboard'. Ik zal je dat uurtje besparen, en je gelijk de vertaling geven: Moederbord. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen . "

Er moet toch altijd 1 tussen zitten die de "slimmerik" wil uithangen ....

Peter
 
Inloggen op icloud.com, en inloggen met Apple-id die elke Apple-gebruiker heeft.
Normaal staat aan dat foto’s worden gesynct met icloud.
 
Zie topic start:
Heb gegoogeld en het schijnt dat je dingen kunt redden door naar de cloud of Itunes account te gaan,
of iets dergelijks. Maar die heeft mijn vriendin niet, data staat enkel op telefoon, nergens anders.
 
Maar die heeft mijn vriendin niet
Niet zeggen tegen uw vrouw:d
Zo zie je maar hoe TS pech heeft kan uw vriendin ook voorkomen.
Ik herhaal, Krullenbol heeft het mooi verwoord en er is niets aan toe te voegen.
Maar mensen die Apple maar ****** vinden en er niets van kennen zouden beter hun bek houden.
Ik bedoel het komt hier in deze topic niet voor, maar wel in andere topic's.
Ik gebruik iCloud en zou er niet zonder kunnen.
 
Volgens mij heeft elke iPhonegebruiker een Apple-id, anders kun je toch niets installeren?

Onlangs nog een vriendin gered die ook dacht dat haar foto’s kwijt waren, had helemaal geen idee dat er een iCloud bestond.
 
Laatst bewerkt:
Tis simple uit te zetten...
Stom dit te doen. In iCloud wordt meer bewaard dat je denkt.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-04-04 om 17.30.20.png
    Schermafbeelding 2021-04-04 om 17.30.20.png
    61,8 KB · Weergaven: 19
Imho gaat het de TS niet om het stom zijn maar om HET probleem als die uit zou staan toen het probleem optrad...
Nu aanzetten heeft geen zin meer/kan niet omdat ie defect is....
 
Allereerst wil ik iedereen heel erg bedanken voor hun tijd en hulp die zij hierin hebben gestoken.
Heb niet eerder gereageerd omdat ik alles goed wilde testen wat werd aangeraden.

Heel raar, maar echt waar. Iphone ging het opeens weer doen, zomaar. Ja, weet t, ongelooflijk.
Mijn vriendin probeerde het iedere dag weer even en opeens na dagen starte hij weer gewoon op,
en heeft het daarna ook weer iedere dag gedaan. Nu dus alle data snel downloaden!

Nog even dit, heel grappig hoe sommigen (ahum...Daniel162 ) vinden dat ze deze topic even moeten
aagrijpen om Appel de hemel in te prijzen en anderen die dit niet vinden te schofferen;
"...vinden en er niets van kennen zouden beter hun bek houden."

Nou Daniel, laat ik je vertellen, ben zelf zo iemand die Appel NOOIT zal kopen. Dure **** is mijn antwoord.
En die Icould, weinig gratis ruimte (5GB), zeer slechte service (bij gratis) gebruik, daarna moet je kopen,
wat heel snel heel veel duurder wordt. Maarja, Appel he, bedrijf wat zooi levert die niet beter is maar wel
veeeeeel duurder. Dus dat mensen daar blijven intrappen, daarvan vind ik dan weer dat die beter hun
bek kunnen hounden. Uw woorden, zou het anders nooit zo verwoord hebben. Appel was goed, qua uitvinden,
alhoewel Steve niets anders deed dan niet zelf uivinden maar dingen handig opkopen en in zijn zooi te stoppen.
Wat ok is, niks mis mee. Maar sinds Steve eeuwig vertrokken is, is Appel Appel niet meer, en is het een gewone
door de weekse maatschapij geworden. Dus.... maar, laten we beiden onze bek houden, is het niet.

Sorry, liet me daar even gaan. Maar word altijd ontzettend moe van dat soort Danieltjes162.
 
Ook geen Apple fan noch gebruiker ( uitgezonderd wat vrijwilligerswerk ) maar het punt in het hele verhaal is dat je bij Apple niet alleen absurd veel betaald voor de hardware maar tevens voor het complete Apple eco-systeem.
Met name van dat laatste moet ik eerlijk zeggen dat ze dat wel voor elkaar hebben, de totale integratie van de meeste, zo niet alle, hardware.
Denk aan iCloud, iTunes etc.
Wat mij met name irriteert aan deze fabrikant zijn o.m. de enorme arrogantie naar klanten, de totale geslotenheid van de software en het monopolisme dat zij uitoefenen op het gebied van reparaties, Appstore etc.
Dat zijn, buiten de idiote prijzen, mijn grootste NO GO's als het om Apple gaat.

Android en Windows zijn ook lang niet zaligmakend maar daar heb je nog enige keuze, en dus een beetje vrijheid tegen lagere kosten...
 
Eerlijk is eerlijk: Apple maakt goede en goed afgewerkte producten. Macbooks voelen kwalitatief beter aan dan welke laptop ik ook maar gehad heb.

Ik kan me Apple fans wel voorstellen. Maar ik heb een hekel aan mensen die eenzijdig denken, die zichzelf opzettelijk in één van de kampen drukt, of - erger nog -
'JAH MAC IS TOG BEST WEL GOET HE? HEB JE OOK SPIJT VAN JE WINDOWS LAPTOP?'. Dat soort dingen.

Ik heb zelf zoiets van: rot op - het is een werktuig, ik doe er m'n werk op, en elk OS en elk systeem heeft zijn goede en slechte punten - ga weg.

Ik doe m'n werk met plezier op een Mac - Macbook Pro, en thuis duik ik met plezier achter m'n OSX-Windows combinatie op mij Mac via Paralles, die nooit problemen heeft gegeven tot nu toe.

No u fanboys, no u anti-fanboys, en hou toch eens op met het uitmaken van elkaar van fanboy of gebruiker van inferieure zooi.
 
Sorry, liet me daar even gaan. Maar word altijd ontzettend moe van dat soort Danieltjes162.

Wat een ongelooflijke reactie, SPY is iemand die met stip op mijn zwarte lijst terecht komt.
Ik heb veel ervaring met zowel Apple als windows, maar zal hem door zijn houding nooit helpen.
 
Anderen begonnen te schelden maar maakt hier niet uit natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan