Word en woord afbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

reuslucius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Berichten
68
Dag Allemaal, ik gebruik office 2010 en hiermee maak ik een blad dat als pdf wordt verstuurd.

Ik heb een opmaak met 2 kolommen.

Nu wil ik graag dat in iedere kolom het laatste woord correct word afgebroken.

Hoe moet ik dit instellen ?
 
Is onderdeel van de stijl, dus dat kun je in Alinea-instellingen geloof ik terugvinden. Kan zijn dat het ook Spelling is; zit nu even niet achter de computer.
 
Even gegoogled: <Extra>, <Woordafbreking>, <Woorden in documenten automatisch afbreken> en dan een beetje spelen met de <Afbreekzone>; hoe smaller de kolom, hoe groter die moet zijn.
 
Even in mijn eigen versie (365) getest, en daar kan ik de Afbreekzone niet meer instellen. Blijkbaar is dat sinds Office 2013 niet meer mogelijk, omdat Word het afbreken nu zó goed uitvoert, dat het geen zin meer heeft om dat zelf nog in te stellen. Vind Microsoft :). Dus in 2010 kun je het nog wél zelf bepalen, daarna niet meer. Het zit in ieder geval onder het tabblad <Indeling>, en dan <Woordafbreking>. Die zet je dan dus op <Automatisch>.
 
Octafish dank voor je reactie. Ik heb de instelling op automatisch gezet. over 2 weken moet ik weer een blad gaan maken en dan kan ik het uittesten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan