"Overige" Emailadressen worden niet meer geaccepteerd !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Na een "schone installatie" van Windows 10 Prof met Buildnr. 19043.906, kan wel tijdens het installeren mijn gebruikelijke Microsoft Emailaccount invoeren, maar

mijn overige emailadressen die ik al jaren gebruik, zoals xxxx@Ziggo.nl en xxxx@Quicknet.nl en zelfs xxxx@Gmail.com worden niet meer door Microsoft geaccepteerd, ook hun desbetreffende Wachtwoorden niet.

Wat zou ik moeten doen om deze emailadressen alsnog te kunnen gebruiken. (zie Afbeelding hieronder)

Foute Email 2021-04-03 (1).png

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Voeg die toe via Advanced setup:
WMail.PNG
 
Hallo Edmoor,

De ontvangende (als voorbeeld Gmail.com) moet ik dan ook de poortnummers erbij vermelden?

Imap.gmail.com:993 <--- is dit voldoende ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor

Alvast bedankt voor je raad, maar ik krijg nog steeds een foutmelding: Dat de gegevens voor m'n Gmail.account verouderd zijn.

Wat bedoelen ze precies hiermee?
 
Gmail:
Server voor inkomende berichten (IMAP)imap.gmail.com
SSL vereist: ja
Poort: 993
Server voor uitgaande berichten (SMTP)smtp.gmail.com
SSL vereist: ja
TLS vereist: ja (indien beschikbaar)
Verificatie vereist: ja
Poort voor SSL: 465
Poort voor TLS/STARTTLS: 587

Een sterker wachtwoord wat aan de huidige eisen voldoet ( hoofd- kleine letters, min. 1 cijfer + speciaal teken ) wil ook nog wel eens helpen...
 
Hallo Scrapheap

Ik heb precies je door jou opgegeven instellingen ingevoerd, en

ik kreeg meteen weer de melding " Attentie en
De instellingen van Gmail.com zijn verouderd"

ik zal deze instellingen zo maar even laten staan, want ik weet het nu ff niet meer.

(Ga niet zeggen dat m'n wachtwoord mogelijk bijgewerkt moet worden, want op m'n Mobiel en op een andere computer werkt het wel met ditzelfde wachtwoord)
 
Is dat op de andere computer ook met diezelfde Mail app?
 
Hallo Edmoor,

Vanaf dat andere station heb ik met Gmail.com geen last.

Als ik daar vandaan een Gmail.com bericht verstuur komt het overal aan, behalve op dat pas ingestelde Werkstation, waar dus Gmail ingesteld is met "Geavanceerde Configuratie"

Die Geavanceerde Configuratie schijnt dus niet goed met Gmail.com te werken.

ik heb de waarden ingesteld als volgt:

Server voor inkomende berichten
imap.gmai.com: 993

Server voor uitgaande berichten
smtp.gmaail.com: 465


Dát zou toch goed moeten zijn. Er van uitgaande dat het WW eveneens goed ingevoerd is (want het andere station werkt hier wel mee)
 
Zoals ik al zei gebruik ik dat gedrocht niet dus kan er verder helaas niet bij van dienst zijn.
 
Hallo Edmoor,

In iedergeval bedankt voor je geboden hulp, ik ben al wel hierdoor wat verder gekomen.

Prettig weekend verder
Dukkel
 
Zowel gmai.com als gmaail.com lijken mij niet juist.
 
Overigens moet je niet map.gmail.com: 993 invullen maar map.gmail.com
Dus zonder dat poortnummer er achter.
 
Zowel gmai.com als gmaail.com lijken mij niet juist.

Hallo VenA
Ja, ik was een beetje te gehaast. Natuurlijk moet dat in beide gevallen gmail.com zijn.
Maar heb je ook een oplossing voor dit probleem? Want dát lijkt me gepaster.
 
Nee de oplossing heb ik niet. Jij geeft aan wat je ingevoerd hebt en daar reageer ik dan op. Haast is bij zulke probleempjes niet het beste om de instellingen correct te krijgen.
 
Gmail:


Een sterker wachtwoord wat aan de huidige eisen voldoet ( hoofd- kleine letters, min. 1 cijfer + speciaal teken ) wil ook nog wel eens helpen...

Ik heb bij de invoer van m'n Google Account toegevoegd:

Inkomende berichten
imap.gmail.com: 993:1
Verificatie SSL vereist: ja

Uitgaande berichten
smtp.gmail.com: 465:0
Verificatie SSL vereist: ja

Maar dan volgt er nog een scherm (zie Afbeelding)
Bekijk bijlage 356716

En daar was ik gewend mijn voorletter en achternaam in te voeren

En dan houdt de invoer van mijn Google Account abrupt op, en is het Google Account dus NIET aangemaakt.

Trouwens het is beslist geen fout in het wachtwoord, op m'n secondaire PC op op m'n Mobiel werkt Google WEL met ditzelfde Wachtwoord.

Misschien weet jij hier raad op.
 
Laatst bewerkt:
Bijlage 356716 is wel degelijk geldig, het is een link (ook nieuw in deze uitvoering??)

Bij mij werkt die link in ieder geval dus wel.

Google 2021-04-03.png

Zo nu staat ie er wéér, misschien kun je hem nu wel zien.

Als ik op dit laatste scherm dus mijn naam invoer, zoals ik het al jaren doe met dit Google Account, stopt de invoer en uitvoering van mijn Google Account abrupt in Windows Mail.

En is dus dit Google Account niet effectief.
 
Laatst bewerkt:
Windows Mail is ook een uitgeklede drama app met veel beperkingen ( o.a. het niet kunnen maken van een backup ).
Mijn advies: gebruik een ander email-programma..
Ik gebruik zelf Thunderbird, bevalt prima, wordt regelmatig ge-update en werkt voor mij probleemloos met 9 mail-account, waaronder Gmail ( 4 stuks ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan