Defender Systeemfout W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

area51

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
220
Bij elke start op mijn Windows 10 64bit , komt er een melding met rood X teken : 'Defender.exe - Systeemfout De code-uitvoering kan niet worden voortgezet omdat OpenCL.dll niet is gevonden.U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren'.

Ik tracht Defender te verwijderen , mar dat lukt niet.

Alvast bedankt.
 
Defender moet je niet verwijderen, dat is de virusscanner van Windows zelf.
Je kan beter proberen het probleem te verhelpen met SFC /SCANNOW in een command window die je als Administrator hebt gestart.
 
Laatst bewerkt:
Typ cmd in het Zoekvak en > Als administrator uitvoeren en typ sfc /scannow bij de knipperende cursor
 
Typ cmd in het Zoekvak en > Als administrator uitvoeren en typ sfc /scannow bij de knipperende cursor

'Verification 100% complete
Windows Resource Protection did not find any integrity violations.'

Alles in Windows ok dus ?
 
Uit ervaring weet ik dat sfc / scannow enkel systeembestanden controleert en e.v.t. repareert.
Als je echt problemen met interne Windows App's wilt oplossen, dan moet je DISM gebruiken:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Maar de vraag is:
Wat heb je precies gedaan toen je Windows Defender verneukt hebt?
 
Laatst bewerkt:
Uit ervaring weet ik dat sfc / scannow enkel systeembestanden controleert en e.v.t. repareert.
Als je echt problemen met interne Windows App's wilt oplossen, dan moet je DISM gebruiken:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Maar de vraag is:
Wat heb je precies gedaan toen je Windows Defender verneukt hebt?

Waarschijnlijk bij het stopzetten van een Windows Update.
Deze bleef zeer lang hangen bij een 4% of zo.
 
Uit ervaring weet ik dat sfc / scannow enkel systeembestanden controleert en e.v.t. repareert.
Als je echt problemen met interne Windows App's wilt oplossen, dan moet je DISM gebruiken:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

The restore operation completed succesfully.
 
Gelieve niet te quoten als dat niet absoluut noodzakelijk is. De teksten van PHP4U en mij zijn duidelijk zichtbaar en hoeven niet herhaald te worden. Wil je met die laatste opmerking ook zeggen dat het opgelost is?
 
Na reboot , komt de melding terug.
Defender blijkt gewoon te werken.
 
Erg vervelend een dergelijke melding en dat Microsoft/Windows dat zelf niet oplost. Heb ik al eerder wat van gezegd. Defender kun je beter niet uitschakelen als je geen ander securityprogramma hebt. Probeer eerst nog eens te updaten of wellicht probleemoplosser. In het zoekvak typ je de sleutelwoorden. Kijk naar post 12 en wil je toch niet verder met Defender dan kijk naar deze.

'Defender.exe - Systeemfout De code-uitvoering kan niet worden voortgezet omdat OpenCL.dll

Dat is dan wel vreemd omdat het in strijd is met de inhoud van post 12 zou ik denken. Toeval dat daar dan Defender.exe staat? Dat draagt dan niet echt bij om te komen met de juiste oplossing, immers je gaat dan denken dat Defender verantwoordelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost door te zoeken naar een kopie van deze .dll in System32 .Deze was er in de repository en dus gewoon copy/paste en klaar.
 
Nu ik ga zoeken, zie ik er ook zo'n twintig.
Hoe wist je dat dan? En waar moet dat bestand naar toe? Lijkt mij gemakkelijk als mensen even weten, hoe jij dat exact hebt gedaan.
 
Heel kort door de bocht is OpenCL een mogelijkheid voor programma's om de rekenkracht van de GPU te gebruiken voor complexe berekeningen (taken)(dat hoeven dus niet specifiek grafische taken te zijn), dus ondanks dat OpenCL vaak bij de drivers van de videokaart zitten kan het ook in andere programma's voorkomen als het programma geen gebruik maakt van een API maar van een eigen versie van OpenCL.

(ik ben me ervan bewust dat dit heel kort door de bocht is)
 
Heel kort door de bocht, waarom die melding? Los het op Microsoft! Achteraf gezien (lees deze topic) is het toch flauwekul en tijdverkwisting dat mensen sfc /scannow en DISM e.d. gaan uitvoeren. Nietwaar?
 
Laatst bewerkt:
Nu ik ga zoeken, zie ik er ook zo'n twintig.
Hoe wist je dat dan? En waar moet dat bestand naar toe? Lijkt mij gemakkelijk als mensen even weten, hoe jij dat exact hebt gedaan.

Opencl.dll hoort in de map Windows/System32 .Heb hiernaar gezocht in het zoekvenster van deze map , want het blijkt dat er een soort van kopie hiervan opgeslagen wordt.Daarna copy/paste en klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan