• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitzondering op verschuivingsformule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi Sylvester-ponte,

Developer/Ontwikkelaars is niet zichtbaar bij mij...Excel 365 version 2008
 
Developer/Ontwikkelaars is niet zichtbaar bij mij...Excel 365 version 2008

ik gooi even een vraag in de groep.

wie weet hoe je vba zichtbaar maakt?
 
Hi Sylvester-Pont,

Ik heb het gevonden. Ik moest hiervoor mijn lint aanpassen. Ik heb nu Visual Basics geopend
 
open ook het programma waar je de formule wil gebruiken.
ga op de zelfde manier naar visualbasic .
worden daar al macro's gebruikt?
 
Kan ik die module nu knippen en plakken of is dat te makkelijk gedacht?
 
open bijde bestanden.
ga naar visual basic
dan zie je module1 staan in de linker kolom.
je ziet ook het andere bestand in die kolom.
sleep de module naar het andere bestand.
klik nu eerst op de werkmap van het "andere bestand"
sla het andere bestand op als "excel werkmap met macro's"


nu kun je in je "anderbestand" de formule gaan gebruiken.

als je zover bent hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
So far, so good

Het overzetten van de module en opslaan is gelukt. Ik heb ook het bereik aangepast. De formule staat nu in de eerste rij, maar bij het doortrekken van de formule krijg ik deze melding:
#SPILL

Spill range isn't blank
A cell we need to put data in to isn't blank
 
de formule berekent van uit de cel waar hij staat de gehele rij in een keer.
dus de formule moet voldoende lege cellen rechts van zich hebben om zijn gegevens kwijt te kunnen.
de formule moet je allen maar naar beneden trekken.

als voorbeeld : in mijn bestand staat de formule alleen in de D kolom.
druk maar eens op een cel in de D kolom waar de formule staat en dan Deleten. dan zie je dat alles dat rechts van de formule staat verdwijnt .
druk daar na weer op "ongedaan maken" en de hele poespas komt weer tevoorschijn.
het is mooi weer :ik ga effe fietsen , tot over een paar uur.

ps zorg dat de selectie van de "dag namen" absoluut is . (met $ tekens) anders gaat het niet goed met het slepen van de formule
 
Laatst bewerkt:
Oke de formule heb ik nu alleen naar beneden getrokken. Maar de Spillfout melding is er nog niet uit. Het is me niet echt duidelijk hoe ik dat moet oplossen...
Ik heb geprobbeerd er cellen tussen te zetten, maar dat schijnt niet te werken. En in jou voorbeeld zie ik ook geen extra cellen voor kolom D. Wat doe ik fout
 
Hi Sylvester-ponte,

Ik zie dat je lekker aan het fietsen bent. Als je straks nog tijd hebt voor het laatste stuk met die Spill-fout dan hoor ik het graag. Als ik die eruit kan krijgen met jou hulp dan ben ik er denk ik!!!

:thumb:
 
die rij moet rechts van de formule leeg zijn (zonder waarden)
als de formule rechts van hem een waarde ziet staan waar hij een waarde wil zetten krijg je een "overloop" fout (ik denk dat dat in het engels split fout heet)

als test : typ in mijn versie ergens rechts naast de formule maar een een getal in. dan krijg je waarschijnlijk de zelfde fout melding.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar dat is juist wat ik niet berijp. Rechts van de formule staat toch alle data uit mijn planning. De V-tjes komen nu dus alleen te voorschijn in de cellen waar ik geen data heb staan. Ele regel waar wel data staat krijg ik de foutmelding. Dus hij ziet mijn data als een blokkade
 
de formule maakt nieuwe data.
die zet je niet tussen de oude data.

kijk eens goed in de D kolom van mijn bestand. dan zie je waar de formule moet staan.
ik heb de updated planning voor ik de formule plaatste eerst helemaal leeg gemaakt.
de updated planing wordt hele maal door de formules in de D kolom gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Bij jou staat de formule in kolom D van de onderste planning. Dat is ook waar ik mijn formule heb staan. Deze heb ik alleen doorgetrokken naar beneden. Als ik boven in V (vertaging) invoer, zie je ze inderdaad onderin te voorschijn komen. Behalve in de rijen waar ik data heb staan, bij die rijen geeft hij #SPILL en zijn er geen V-tjes zichtbaar Bekijk bijlage 356761
 
Ja nu zie ik het!!!! Top SUPER!!!!

Ontzettend bedankt voor je hulp en je geduld

Een hele dikke digitale knuffel!!!
:thumb::thumb::thumb:
 
Sylvester-Ponte,

Nog even een laatste vraag, stel dat ik in de toekomst moet werken met een planning waarbij er wel gewerkt wordt op zondag. Hoe pas ik dit dan aan?
 
wil je als er op zondag gewerkt moet worden bvb een W op zondag zetten?
of wil je de zondag net zo als de za behandelen. : als er niet gewerkt wordt een "v" tje plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik wil weten hoe ik de zondag kan omzetten naar een wel werkbare dag, zoals de rest van de weekdagen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan