Microsoft teams kan Knop deelnemen licht niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winkkie

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2019
Berichten
75
Goedemorgen,

Ik heb binnenkort een teams vergadering en daarvoor een link ontvangen. Ik heb teams geïnstalleerd op mijn PC.
Echter als ik op de link klik blijft de knop nu deelnemen grijs. Probeer ik het op een netboekje dan is de functie wel beschikbaar.

Nu hoor ik jullie denken dan doe je het toch via het netboekje. Echter dat is maar een 11 inch schermpje en er is geen mogelijkheid om daar een grotere monitor aan te hangen.

Via de web browser is de functie op de computer wel gewoon beschikbaar maar daar heb je dan weer niet de mogelijkheid om een andere achtergrond te kiezen.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen dat ik via het programma niet kan deelnemen op de PC en wel via het netboekje.

op beide apparaten heb ik de laatste versie draaien van Microsoft teams
 
Dit kwam ik tegen: Hardware acceleration in de settings van Teams wellicht?
https://xenit.se/tech-blog/unable-to-share-control-in-microsoft-teams/
HWAccereration_Settings[1].png
unable-to-share-control-in-microsoft-teams
 
Laatst bewerkt:
Net even gekeken maar dit artiekel heeft temaken met het delen van het scherm.

Zover kom ik nog niet eens ik kan gewoon niet deelnemen zie afbeelding
 

Bijlagen

  • teams.PNG
    teams.PNG
    10,9 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk moet je een geluidsinstelling kiezen.
 
@route99 Camera rechten staan aan

@Octafish geluidsinstelling gekozen maar heeft niet het gewenste resultaat
 
En als je even kiest voor "geen audio" kun je dan wel "nu deelnemen" gebruiken?
Eenmaal erin zet je de audio weer aan? (ken teams niet dus dat kan ik niet testen).

Heb je Teams al een keer opnieuw geïnstalleerd?

Teams heeft een eigen cache, net als een browser: Heb je die al eens leeg gegooid?
https://techcommunity.microsoft.com...e-in-a-non-persistent-environment/m-p/1385771
Code:
[COLOR=#333333][FONT=SegoeUI]%AppData%\Microsoft\Teams\Service Worker\CacheStorage[/FONT][/COLOR]
Kopieer deze code in "Uitvoeren"
Uitvoeren start je met :
Windows toets + R toets

tegelijk in te drukken.
 
Laatst bewerkt:
't Is jammer dat je niet het hele schermpje hebt gevangen; je zou om deel te kunnen nemen aan een vergadering op zijn minst hebben moeten doen:

Daarbij moet er dus minstens één audio bron zijn geselecteerd. Ik had een tijdje terug hetzelfde probleem namelijk, dat ik dus niet gelijk op <Nu deelnemen> kon klikken. Ik moest dus eerst aangeven welke elementen ik gebruikte. Omdat ik nu een Audio interface gebruik, komt dat niet meer. Dus ik ben er vanaf :).
 

Bijlagen

  • Teams deelnemen.png
    Teams deelnemen.png
    59,8 KB · Weergaven: 34
't Is jammer dat je niet het hele schermpje hebt gevangen; je zou om deel te kunnen nemen aan een vergadering op zijn minst hebben moeten doenDaarbij moet er dus minstens één audio bron zijn geselecteerd
Die wel/niet keuze van aduio uitvoeren lijkt mij ook een hoge trefkans te hebben. Om een (tijdelijk) audio probleem te omzeilen leek me daarin de optie "geen audio" een alternatief om iig door te gaan.

Zijn er op het tijdstip dat je teams start en het niet lukt in de Windows logs (event logs) ook nog foutmeldingen te zien?
Zoja, zou je ze hier willen quoten?
 
Ik heb Teams nogmaals verwijderd en de cache verwijderd. Daarna Teams opnieuw geinstalleerd andere webcam er aangehangen en alle instellinge hetzelfde (op de camera na) precies zo gezet als op mijn netbook en nu verscheen de knop "nu deelnamen"

Dank voor alle input het probleem lijkt opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan