Kopie werkt niet ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

BHarm

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2021
Berichten
8
Hallo allemaal,

Een hopelijk makkelijke vraag.

Ik heb een Access dBase wat prima werkt. Maar wanneer ik vanuit Access een back-up maak of wanneer ik rechts op het bestand klik en er een kopie maak dan ... werken ineens m'n knoppen niet meer in het menu.

Het originele bestand blijft het goed doen maar de kopieën niet.

Er werkt nog één knop en dan is om een rapport te openen in preview mode. De andere knoppen welke oa formulieren moeten openen dan gebeurd er niets.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Grt,
Bert
 
Dat is het soort probleem dat niet is op te lossen zonder de db te zien. Je hebt dus twee manieren om een backup te maken die beiden niet werken? Dan ligt het probleem geheid niet in de kopieën, maar in het origineel.
 
Allereerst bedankt voor je reactie.

Het vreemde is dat als ik het origineel weer open dan werkt het gewoon zoals het moet werken. Rararara

Het gaat dus met name om de back-ups. Voorheen maakte ik bijv. snel een kopie. Ga daar even wat dingen uitproberen en als dat werkt dan bouw ik het na in het origineel.

Heb uiteraard diverse dingen geprobeerd. Compact & Repair, Compile, PC reboot
 
Ter info.

Ik heb nu in de kopie db een nieuwe knop aangemaakt om een formulier te openen. En dat werkt nu omdat ik het deze keer via een macro heb gedaan ipv VBA ( DoCmd etc).

Op dat formulier heb ik een knop staan die dan ook weer niet werkt omdat daar VBA achter zit.

Dus ... ergens werkt ineens VBA niet meer behalve in het origineel
 
Het vreemde is dat als ik het origineel weer open dan werkt het gewoon zoals het moet werken. Rararara
Dat is natuurlijk niet vreemd, want aan het origineel is niets veranderd. Dat in een kopie een nieuwe knop wél werkt verbaast mij niets, want dat is een nieuw object in een nieuwe db. Het gaat er om dat de oude code knoppen niet meer werken. Ik zou eigenlijk wel willen weten of een nieuwe knop met VBA werkt of niet. Dat is een veel interessantere test.

Als dat namelijk wel werkt, moet er iets in de kopie gebeuren qua compileren, vermoed ik. Goede kans dat e.e.a. wel weer werkt. Want dit soort problemen zou helemaal niet mogen bestaan in een kopie. Tenzij je allerlei procedures uitvoert die afhankelijk zijn van de naam van de database, want die is in de kopie uiteraard anders, en dan werkt het wellicht ook niet meer. Maar nogmaals: ik zou de db (of in ieder geval een kopie) moeten zien om te kijken wat er nu precies gebeurt.
 
Hi,

Heb een knop toegevoegd en middels VBA een knop toegevoegd. Nada ... werkt dus niet.

Ik heb een .zip bestand gemaakt die ik je zal toesturen via PM.

Alvast bedankt
 
Probleem opgelost

Hi OctoFish en alle anderen die zich met dit probleem hebben bezig gehouden.

Het probleem is opgelost, YEAHHHHH.

Normaal gesproken krijg je altijd een status balk te zien waarbij de pc als een trusted location kan aangeven. Op de één of andere manier was deze optie, om de gele balk te tonen, uitgeschakeld. Via Opties, trusted centre settings weer aangezet en alles werkt naar behoren!!

Bedankt allemaal voor het meedenken.
 
:thumb:
Voor meelezers (uitgebreider):
https://support.microsoft.com/nl-nl...wijzigen-7ee1cdc2-483e-4cbb-bcb3-4e7c67147fb4

Wel apart hoor.... heb 10 tallen jaren al met Access gewerkt en ook copies gemaakt, ben hier nog nooit tegen aan gelopen.
Je schreef het al:
Op de één of andere manier was deze optie, om de gele balk te tonen, uitgeschakeld.
Mocht je nog kunnen terughalen lijkt het me toch interessant hoe dit kon ontstaan.
Zulke settings waar je echt naar toe moet, verander je toch niet zo maar per ongeluk.. of is dat te simpel.... en is het antwoord... "toch wel mogelijk..."....blijkbaar...:eek:
Immers het origineel werkt toch ook onder dezelfde settings en die werkt wel... dan maak je een kopie, aannemende dat de settings van Access leading zijn... en dan werkt het ineens niet meer? Bizar.

Tnx voor de terugmelding.:cool:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan