Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: Win10 BSOD SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION 0x80000003

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    21 april 2013
    Locatie
    Leeuwarden
    Vraag is opgelost

    Win10 BSOD SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION 0x80000003

    Hallo leden.

    Ik heb sinds een week elke keer een blauw scherm (foto in de bijlage) die ook wel bekend staat als blue screen of death.
    Nu heb ik al van alles geprobeerd, systeem controle en reparatie, windows update, systeem herstel maar niks lijkt te werken.
    Nu probeer ik mijn laptop naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, echter als deze op 56% is stopt deze, start opnieuw op en staat er dat wijzigingen die zijn aangebracht hersteld worden en kom ik weer gewoon in Windows.
    Het betreft een Acer Aspire E1.
    Wat mij vooral opvalt, als ik windows update opstart krijgt ik dat blauwe scherm direct.
    Is er iemand die misschien nog een oplossing heeft voor het blauwe scherm, of weet iemand hoe ik toch de fabrieksinstellingen terug kan zetten? dan gaat
    Alvast bedankt voor de reacties.
    Bijgevoegde kleine afbeeldingen Bijgevoegde kleine afbeeldingen Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  IMG_3896.jpg‎
Bekeken: 14
Grootte:  1,16 MB  

  2. #2
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Minidump logging aanzetten en van Whocrashed na een BSOD het rapport hier plaatsen, die melding zonder verdere info heb je weinig aan, te algemeen.
    https://www.faqforge.com/windows/win...in-windows-10/
    https://www.resplendence.com/downloads
    We zijn niet helderziend en glazen bollen zijn erg zeldzaam, geef ons informatie a.u.b., gebruik Spec
    https://www.piriform.com/speccy/download

    https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    21 april 2013
    Locatie
    Leeuwarden
    Ik heb die minidump aangezet maar er staan nu ook al logs in.

    On Thu 8-4-2021 10:37:20 your computer crashed or a problem was reported
    crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\040821-51671-01.dmp
    This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1C1510)
    Bugcheck code: 0x3B (0x80000003, 0xFFFFF80772316598, 0xFFFF8205AC166B90, 0x0)
    Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
    file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
    product: Microsoft® Windows® Operating System
    company: Microsoft Corporation
    description: NT Kernel & System
    Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
    This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
    The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

  4. #4
    Mega Honourable Senior Member PHP4U's avatar
    Geregistreerd
    3 augustus 2014
    Zijn al je drivers up-to-date?

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    21 april 2013
    Locatie
    Leeuwarden
    Quote Origineel gepost door PHP4U Bekijk Bericht
    Zijn al je drivers up-to-date?
    Zo ver ik weet wel

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    21 april 2013
    Locatie
    Leeuwarden
    Momenteel als ik windows update wil uitvoeren krijg ik de volgende melding:

    Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x80080005)

  7. #7
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Oplossing 4?
    https://www.minitool.com/news/0x80080005.html

    Solution 4. Reset Windows Update Components
    When encountering the Windows update error 0x80080005, you can try resetting Windows update components.

    Now, here is the tutorial.

    Step 1: Open the command line window as an administrator. You can refer to the steps listed above.

    Step 2: After entering the command line window, type the following commands an hit Enter after each command.

    Code:
    net stop wuauserv
    net stop cryptSvc
    net stop bits
    net stop msiserver
    ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
    ren C:\Windows\System32\catroot2 catroot2.old
    net start wuauserv
    net start cryptSvc
    net start bits
    net start msiserver
    pause
    When it is finished, reboot your computer and check whether the Windows update error 0x80080005 is solved.

    These are the four solutions to the error code 0x80080005 Windows 10. If none of them works, you may need to reinstall the operating system. Before doing that, please back up all your important files first.

  8. #8
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    https://websetnet.net/nl/fix-windows...on-windows-10/
    Dit is een vertaling maar loop de punten eens na.
    Welke AV gebruik je?

    Over de 0x3b code, dat is een driver probleem, installeer eens DriverHub, alleen die tool want ze willen dat je ook allerlei rommel installeert, niet doen, ervoor of erna de Windows Auto Driver Update uitzetten anders worden ze overschreven.
    https://nl.drvhub.net/
    https://support.microsoft.com/nl-nl/...9-118351398897

    Een weblink van Speccy hier plaatsen kan ook geen kwaad, zie m'n sig.
    We zijn niet helderziend en glazen bollen zijn erg zeldzaam, geef ons informatie a.u.b., gebruik Spec
    https://www.piriform.com/speccy/download

    https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    21 april 2013
    Locatie
    Leeuwarden
    Ik ben tussendoor even bezig geweest met de latop. Als eerst heb ik AVG geinstalleerd en die vond toch wat virussen en foute bestanden, deze zijn nu verwijderd, hierna heb ik eigenlijk geen blauw beeld meer gehad. Ook heb ik Windows update weer aan de praat gekregen en momenteel werkt alles naar behoren. Dus zoals het er nu voor staat ben ik geholpen, mede door jullie tips! Dankjulliewel!

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren