• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

daver42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2021
Berichten
5
Graag vraag ik je hulp voor het volgende:

Momenteel werken we aan een bestand waarmee we vouchers kunnen printen.
De vouchers printen we op een voorgedrukt A4, hierop is een achtergrond voorgedrukt en scheurrand aangebracht.
Er gaan 8 vouchers op een pagina.

Het bestand is gemaakt om tot 500 vouchers tegelijkertijd te printen.
In het werkblad Menu kan aangegeven worden hoeveel vouchers geprint moeten worden.
Dit wordt door 8 gedeeld en naar boven afgerond, zo zien we hoeveel pagina's er afgedrukt gaan worden.
De pagina's zijn op volgorde ingeregeld.

Het is de bedoeling dat wanneer iemand 80 vouchers aangeeft de eerste 10 pagina's ( 80:8=10) worden afgedrukt van het werkblad print.
Tevens de knop "Test Afdruk" wanneer deze knop wordt ingedrukt hoeft alleen pagina 1 afgedrukt te worden.

Wie kan me helpen aan een macro om op basis van het getal in G6 (aantal pagina's) een macro te maken waarop dan pagina 1 tot en met x wordt afgedrukt?
 

Bijlagen

  • Vouchers.xlsx
    112,8 KB · Weergaven: 35
Test dit maar eens

PS: Als de eerste 8 pagina's geprint zijn, wil je dan dat die de volgende keer niet meer(dubbel) uitgeprint worden?
Nu kun je meerdere keren dezelfde vouchercodes uitprinten en weggeven.

Code:
Sub print_aantal()
Sheets("Print").PrintOut 1, Sheets("Menu").Range("G8")
End Sub

Code:
Sub test_afdruk()
Sheets("Print").PrintOut 1, 1
End Sub
 
Bedankt voor je reactie.

Ik heb geprobeerd ze toe te voegen, helaas krijg ik ze niet werkend.
Kun je aangeven wat ik niet goed heb gedaan?

Per keer dat er voucher worden geprint worden de codes ververst op het werkblad vouchercodes.
De codes maken we per keer printen aan, vandaar dat we willen aangeven hoeveel pagina's moeten worden geprint.
Bedankt voor het meedenken.

Ik hoop dat je me kunt helpen met het instellen van de macro's.
 

Bijlagen

  • Vouchers.xlsm
    125 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Probeer het eens zo
 

Bijlagen

  • Vouchers.xlsm
    120,4 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan