Canon LBP3000 op Synology Nas

Status
Niet open voor verdere reacties.

herriee

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2005
Berichten
32
Ik wil graag mijn Canon LBP3000 printer op Synology Nas aansluiten via USB.
Als ik hem aansluit herkent de NAS hem. Eerst werd de printer op de pc en mobiel gevonden maar werden opdrachten niet geprint.
Nu ben ik aan het aanpassen geweest en wordt de printer niet meer gevonden via pc en mobiel. Hij wordt nog wel herkend door de NAS.
USB eruit en erin en opnieuw proberen maakt niets uit.

Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • Nas01.png
    Nas01.png
    16,7 KB · Weergaven: 19
  • Nas01.png
    Nas01.png
    257,3 KB · Weergaven: 21
Volgens mij is deze printer domweg te oud voor wat jij wilt.
Indien de info klopt en ook het printertype juist is dan dateert het ding uit ongeveer 2005....
Van Reddit:
Many inexpensive printers (probably including your Canon LBP3000) are host-based printers, which means they don't have a "brain" to control the print jobs.
They rely on the computer and the driver software on the computer to control the print jobs.
Host-based printers typically don't work with print server devices (like your Synology or many current routers) because those devices don't have the driver installed, and can't run driver software.

Volgens het overzicht van Synology wordt jouw printer ook niet ondersteund: https://www.synology.com/nl-nl/comp...&category=usb_printers&filter_brand=Canon&p=1
Daarbij worden drivers voor usb-printers sinds DSM 6.1 niet meer ge-update.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel. Dat verklaard het dan. Jammer maar helaas. Het is inderdaad een oud beestje maar voor wat wij printen voldoende.

De andere optie die ik heb is de printer aan mijn asus router te hangen.
Echter kan ik dan alleen via windows pc en laptops printen. De voorkeur is ook om via onze android telefoon kunnen printen.
Weet hier iemand een oplossing voor?
 
Die is er niet omdat deze printer dat ook niet ondersteunt, ook daarvoor is hij veel te oud.
Aan de router zal de printer hoogstwaarschijnlijk ook niet werken vanwege dezelfde reden waarom hij aan de NAS niet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan