Irritant geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudike6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2020
Berichten
335
Ik heb een speakerset aangesloten op mijn dell laptop maar er zit een verschrikkelijke irritante kraak/ruis in. Hoe los ik dit op??
 
Beginnen met een beetje contactspray te gebruiken en de 3,5mm jack een aantal keren in en uitpluggen, snoer zit rechtstreeks in de speakers, nee? ook daarin een beetje gebruiken.
 
Ligt het niet aan mijn laptop? Heb het met meerdere speakers en ik heb geen contactspray dus daar moet ik even achteraan binnenkort.
 
Hallo

De enige info die je geeft , is "mijn dell laptop "

Ik vermoed dat Dell ooit meer dan slechts 1 model laptop heeft gemaakt ...

Er wordt ook geen gebruikt o.s. vermeld.


Desondanks toch een poging :

Als je b.v.b. omschakeld op w10 , en op het toestel verkeerde/incompatibele drivers installeerd , kun je ook dergelijke symptomen hebben.

Zou natuurlijk ook een hardware defekt kunnen zijn (opgeblazen audioeindtrap) , maar daar ga ik niet van uit.

Te weinig bruikbare /nuttige info om hier een antwoord te kunnen geven.

Peter
 
Ok, dan wat meer info. Mijn laptop is een dell inspiron 5748 met win10. Ik heb al wat oudere speakers dus een bass box en 2 normale speakers. Dus is het met 2 3,5mm jacks. Nou, ik heb daar een keer wat voor gekocht, dus dat ding wat ik heb gekocht plug ik die 2 dingen in en dat wat ik heb gekocht in de laptop. Ik heb het ook met andere apparaten..Zo genoeg info?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
haal dat "ding" wat je gekocht er eens tussen uit en gebruik alleen de twee luidsprekers eens.
Dus zonder bass box.

en stind w10 op de dell of heb je die pasgeleden zelf geupdate?
 
haal dat "ding" wat je gekocht er eens tussen uit en gebruik alleen de twee luidsprekers eens.
Dus zonder bass box.

en stind w10 op de dell of heb je die pasgeleden zelf geupdate?
Volgens mij een hele tijd terug geupdate. Zonder bass box kan niet kwam ik net want als ik één kabel gewoon in de laptop doe dan doet de bass box het ook. Ze zitten aan elkaar gekoppeld.In andere apparaten heb ik het rare geluid ook, zelfs als ie niet aangekoppeld is.
 
Laatst bewerkt:
t' Is heel gek maar nu is het weg. Ik weet niet hoe het komt.. Mss door mijn ledstrook?
 
Hallo

"In andere apparaten heb ik het rare geluid ook, zelfs als ie niet aangekoppeld is. "

Je bedoelt hiermee waarschijnlijk , dat deze ook "raar klinkt" met een andere korrekt werkende geluidsbron (m.p.3 speler o.i.d.)


Als dit klopt , dan is de enige logische conclusie dat die merkloze speakerset "defekt" is....

Meest voorkomend indien korrekt behandeld met deze symptomen --> defekt in de voeding.

(Meestal werken deze met een symmetrische voeding zeg maar als voorbeeld +15V/0/-15V ... defekte condensatoren kunnen door voedingsrimpel er b.v.b. +10V/0/-2V van maken ...)

Opgeblazen eindtrappen of speakers geven ook vervormd geluid , maar mits er geen melding wordt gemaakt van te "enthousiast" te zijn , ga ik hier van deze mogelijkheid niet uit.


"Mss door mijn ledstrook? "

De voedingen geleverd bij dergelijke .... zijn gekend om hun h.f. uitstraling , die uiteraard storing teweeg brengt.

Kan zelfs p.c.'s doen crashen , geen radioontvangs , wifi , bluetooth , etc ....

De afwerking van deze ... , is soms al veelzeggend



Peter
 
Laatst bewerkt:
De speakers zijn van logitech. Werken nu prima ook met ledstrook. Ik denk dat het door dat dingetje komt wat ik toen had gekocht. Amper storing meer. Wel een klein beetje kraak maar dat is niet erg. Hoor je amper.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan