niet meer te open word files of (en) folders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Goedemiddag

ik zit met een drietal files of folders in Word die ik niet meer kan openen.

Ze hebben allemaal een streepje en een dollarteken vooraan hun benaming . Als men er op klikt komt volgende tekst :

Word found unreadable content in "~$sultaten mengproeven 2° reeks L -E._VDMdocx.docx". Do you want to recover the contents of this document? If you trust the source of this document, click Yes. Bij het aanklikken van yes komt de melding Open thhe file with the Text recovery converter.

Maar ik moet toegeven dat met mijn kennis van word ik niet slaag in deze operatie. Zou er iemand van het forum bereid zijn mij daadwerkelijk te helpen aub.
Mocht er iemand zich aanbieden dan denk ik dat best gecommuniceerd wordt via e-mail om ded betrokken files door te sturen ?

De files bevatten informatie die voor mij belangrijk is en u begrijpt dat ik geinteresseerd ben om toegang te hebben tot de data , die er in opgenomen zijn

Mvg Audass
 
Laatst bewerkt:
In de melding staat een tilde (~$) en geen streepje. Het gaat vermoedelijk om tijdelijke bestanden die zijn blijven staan, wellicht doordat Word verkeerd is afgesloten. Kun je in de verkenner kijken hoe groot deze bestanden zijn?
 
~$sultaten mengproeven 2° reeks L -E._VDMdocx.docx
Daar staat een tilde. Ik vind die bestandsnaam vreemd. Met ._VDMdocx.docx Is de extensie dan wel juist? En wat is de locatie, grootte van het originele bestand? Staan die er nog wel?
 
ik heb vergeten te vermelden dat het Word is voor Mac versie 16.49

Audass
 
Je bent ook vergeten te antwoorden op de vragen die gesteld zijn.
 
Op internet uitleg over deze naamgeving:
"._" Files? These invisible files are "resource fork" segments of files that are being created on the external volume. In Macintosh filesystems (HFS and HFS ) there is support for two types of file information: one is the resource fork, and the other is the data fork. The data fork will contain user-supplied information such as the text of a word document, and the resource fork will contain information about the document such as author, document-specific preferences, and other metadata.

Werkt u op een Apple, en/of staan deze bestanden op een externe schijf of netwerk?

Ik heb zowel Apple als windows, kan dit wellicht wel oplossen, maar vrees dat er iets mis is gegaan bij kopiëren of zo.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan