PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Als ik mijn PC opstart, krijg ik de verkenner te zien.De muis staat vast. Is geen beweging in te krijgen. Ook control-alt-delete werkt niet.Kan alleen de start/stop knop in blijven drukken, zodat de PC uitschakelt.
Wat te doen?
 
Hoe zijn de muis en toersenbord op de pc aangesloten?
Draadloos, of via een USB-kabeltje?
 
Het is al vreemd dat u in Verkenner komt maar dat kan als u slaapstand gebruikt om uit te zetten en de computer dan het tijdelijk naar de schijf geschreven bestand leest om u naar uw geopende programma's terug te brengen. Ik raad af om slaapstand of Snel opstarten te gebruiken. Problemen en tekortkomingen worden zo voorkomen.

Start eens op vanaf het installatiemedium. Het startmenu oproepen met F12 waarschijnlijk. Als dat menu niet komt dan moet u naar de BIOS en het bootmenu inschakelen of meteen de opstart volgorde zo veranderen dat de computer vanaf het station waarin Windows Setup zit opstart (USB is vaak "Other devices") Windows Setup repareert opstarten automatisch voordat de installatieopties van naar welke partitie komen. U wordt dan gevraagd om de computer opnieuw op te starten. Bij Repareren kan u anders op dat punt opdrachten geven en misschien terug gaan naar een systeemherstelpunt.
 
Ik kreeg een melding van AVG. dat er een virus was gesignaleerd Aangezien er weinig op der schijf stond, heb ik Windows opnieuw geinstalleerd.
En nu draait alles weer.
 
Waarom AVG installeren als je Windows Defender standaard in Windows hebt..?
AVG staat zo wie zo bekend om het hoge aantal "false positives" ( valse meldingen ) dus waarschijnlijk heb je Windows voor niets opnieuw geïnstalleerd.
Maar ja, als je om extra werk verlegen zit..
Het werkt nu weer dus succes ermee :thumb:
 
In ieder geval, bedankt voor de goede tips.
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan