Verplaatsen van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ja/nee als vinkje ja voor ruimen staat, waarna je een of twee keer per jaar de gegevens verplaatst.

En dat snap ik dus nog steeds niet; wat moet dat vakje nou doen? Waar staat dat veld? Wanneer vul je dat in? Wanneer verwerk je dat? Op basis waarvan? Ik vermoed nu dat je dus een extra veld hebt in de tabel met de huidige bezetting, en dat je het selectievakje invult wanneer een graf geruimd kan worden. Die records moeten dan (één keer per jaar, twee keer per jaar) naar de historietabel worden verplaatst. Is dat het idee?
En de geruimde graven moeten dan neem ik aan weer beschikbaar worden gesteld (wellicht na een bepaalde tijd) voor nieuwe uitgave, of doe je dat op basis van dat vinkje?
 
Heel mooi al die opties, hoeveel bomen in een bos wil je hebben!

Lastig om uit al die opties de juiste te halen en hoe dat uiteindelijk te doen.
 
Als je bosbeheerder bent, is het belangrijk te weten hoe groot je bos is; anders wordt het wel heel erg lastig om het bos goed te onderhouden :).
Oftewel: als je een database gaat maken/aanpassen, dan is het essentieel dat je de processen goed hebt beschreven, zodat je kunt inspelen op de wensen en behoeftes van systeem en gebruikers. Anders blijf je alleen lapwerk uitvoeren, en eindig je met een systeem dat niet meer te beheren is. Alleen door spaghetti liefhebbers :d.
 
nr 21 is precies het doel, het vakje staat inderdaad alleen in de eerste tabel. indien geruimd kan het graf en nr. opnieuw gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt:
Gaan we weer terug naar bericht #2 :). Maak een query die de records op basis van het selectievakje kopieert, en een query die daarna dezelfde records verwijdert. Hang die twee queries onder een knop, zodat je ze makkelijk en correct laat uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan