• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen automatisch aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

LSL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2021
Berichten
4
Ik wil graag een bestand waarbij ik bij tabblad OVERZICHT CHAUFFEURS bij naam iets invul, hier automatisch een tabblad van aangemaakt wordt aan de hand van tabblad SJABLOON en dat dit op alfabetische volgorde wordt weggezet. Is dit mogelijk en zo ja kan iemand me helpen want ik ben niet handig met macro's en dergelijke.
Bij tabblad OVERZICHT CHAUFFEURS komen bij rij B,C,D celverwijzingen naar SJABLOON blad O1,2,3, als ik dit in het sjabloon blad aangeef, wordt dit dan meegenomen op ieder ander blad?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 27
Allereerst welkom bij HelpMij! Je hebt nog niet veel response gehad (zeg maar: niks) en dat valt me eigenlijk een beetje tegen van de Excel whizzkids, want die springen doorgaans met z'n allen tegelijk bovenop een nieuwe vraag :). Ik vind je tabblad Sjabloon nogal onhandig ingericht; maak daar op zijn minst een echte tabel van, dan kun je onbeperkt nieuwe records toevoegen. De Naam chauffeur (A1) moet natuurlijk sowieso weg, want die staat al op het tabblad straks. Wat die tabbladen betreft: die kun je niet sorteren; dat is dus slepen met de hand. Lijkt mij ook totaal onzinnig om dat te automatiseren, want je kunt straks heel simpel vanuit een bestaande chauffeur naar het juiste tabblad springen, dus wat maakt het dan uit dat ze niet gesorteerd zijn? Sowieso zou ik ze verbergen (lijkt mij nogal persoonlijke informatie die je wilt afschermen voor onbedoelde lezers) en die je dus alleen zichtbaar maakt als je een chauffeur kiest.

Daarnaast hebben rijen een getal en kolommen een letter. Dus ik snap niet helemaal wat je mee wilt nemen qua formules. Maar nogmaals: organiseer dat tabblad anders (per kolom) in een echte tabel. Hier wordt je binnen de kortste keren horendol van!

En let op als je antwoord gaat geven: zodra je op de QUOTE knop drukt, krijg je een virtuele tik op de vingers :D.
 
De tweede die aanbeveelt om een tabel te gebruiken
 
@OctaFish, zeker de andere vraag van de TS niet gezien? Maar net als Jveer en jij kan ik mij ook niet vinden in zo'n prut opzet.;)

Gegevens verzamelen in een tabel en de mogelijkheden van Excel gebruiken om er informatie van te maken (geen samengevoegde cellen of 'moeilijke formule' voor nodig.)

Nb een voorbeeldbestand zonder gegevens zegt ook niet zo heel veel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan