Netwerk Tips

Status
Niet open voor verdere reacties.

unix

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
171
Hallo

Wil graag vast internet hebben in mijn ruimte die een verdiep hoger is. Als ik een ethernetkabel wil leggen vanuit mijn Modem naar mijn pc heb ik 23m nodig. Heb hier ook een asus router ac68u in gebruik die ik momenteel als wifi bridge ingesteld heb in die zelfde ruimte. Het is een gaming router met boost mode enz. De maximale snelheid van mijn internet is 80mbps +-(gemeten vanuit mijn modem via kabel)(fiber nog niet beschikbaar helaas)

Verder is goede ping voor mij heel belangrijk aangezien het internet voor ging gaat gebruikt worden

Mijn vragen :
- Is het beter om kabel rechtreeks van modem naar mijn pc te leggen of kan ik mijn asus router ergens in die opstelling nuttig gebruiken? Ivm de boost modus en dergelijke of misschien andere zaken.

Alvast bedankt
 
Via een router halverwege kan geen kwaad. Zorg erwel voor dat de snelheid overal gelijk is. Dus bijv. overal een gigabit als je modem/router dat aankan. En zet eventuele extra DHCP-servers uit.
 
Mijn excuses voor laat antwoord.
De weg dat de kabel moet afleggen gaat die ongeveer in lengte van 2m met 20cm naast electriciteitkabel lopen die geisoleerd is. Gaat die problemen geven? Heb namelijk stp kabels op het hoog of zijn die outdoor versies beter of misschiens zelfs overkill? (Alles verloopt binnen huis)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan